شناسهٔ خبر: 66697246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست کمیسیون بین‌الملل خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در شیراز

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس، کار ساخت ۱۰۰ آموزشگاه با ظرفیت ۴۰۷ باب کلاس درس در اقصی نقاط این استان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

نشست کمیسیون بین‌الملل خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جمع نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز در شیراز با اشاره به نقش مؤثر خیرین خارج از کشور، اذعان داشت: برای ساختن مدارس شبانه‌روزی و فنی حرفه‌ای و رشد دانش‌آموزان حوزه فنی از ۴۲ درصد به ۵۰ درصد که دولت ظرفیت انجام آن را به تنهایی ندارد، یکی از عوامل موفقیت توجه خیرین خارج از کشور به تحقق این هدف است.
معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه‌سازی را زیربنای تمام کارها دانست و افزود: امروز به‌طور میانگین هشت باب آموزشگاه با ظرفیت ۴۰ کلاس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود، اما در صدد ارتقای این رقم به یکصد کلاس درس و رسیدن به استانداردها هستیم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس ضمن تقدیر از خیرینی که از ۳۰ کشور در شیراز گرد هم آمده‌اند، به اهمیت ساخت و ساز مدارس با مقیاس و گستره بزرگتر اشاره کرد و گفت: باید به سوی احداث کلاس، نمازخانه و آزمایشگاه‌های بزرگتر برویم.
استاندار فارس نیز در این نشست از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور خواست تا در ساخت دانشگاه فرهنگیان که مخصوص تربیت معلم و دبیر است مشارکت نمایند.
محمدهادی ایمانیه گفت: تعداد قابل توجهی مدارس در فارس وجود دارند که نیمه تمام هستند و هر خیری که برای تکمیل آنها مشارکت کند، آن مکان به نام وی نامگذاری خواهد شد.
وی همچنین از خیرین مدرسه‌ساز خواست تا در زمینه نگهداری از کودکان خاص و استثنایی که مستلزم شرایط ویژه و هزینه‌های فراوان است مشارکت کنند و اعلام کرد دولت آماده ارائه تسهیلات و خدمات برای ورود خیرین به این عرصه است.
در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس از آغاز ساخت ۱۰۰ باب آموزشگاه با ظرفیت ۴۰۷ باب کلاس درس خبر داد و اعلام کرد ۳۵ باب نمازخانه نیز تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.


نظر شما