شناسهٔ خبر: 66694913 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

10 اتفاق که بعد از خوردن آب هویج در بدن می‌افتد!

آب هویج علاوه بر طعم عالی دارای مزایای درمانی مختلفی است و برای اندام هایی از بدن مثل چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی صحبت از آب هویچ می شود به دلیل ذهنیت قدیمی که داریم به فکر تقویت چشم می افتیم اما این تنها خاصی و فایده آب هویج نیست و آب هویج، یک نوشیدنی عالی برای سلامت و شادابی بدن ما است، زیرا بسیاری از بیماری ها را درمان می کند .

۱. ایمنی را بهبود می بخشد و بیماری های قلبی را کنترل می کند:

آن را باور نخواهید کرد، اما مصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب ،می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می کند.هویج، یک منبع غنی از ویتامین A و بتا کاروتن است، که در کاهش میکروب ها موثر هستند.فراوانی ویتامین A در آب هویج می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.ویتامین A، همچنین از اندام های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماریزا کمک می کند.

 

۲.کلسترول را کاهش می دهد:

آیا سطح کلسترول شما در حال نوسان است؟سعی کنید از آب هویج استفاده کنید، چرا که بهتر از محصولات تجاری است، و دارای چربی ترانس دار صفر درصد است.پتاسیم موجود در آب هویج ،می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، در نتیجه منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

۳. کمک به لخته شدن خون:

 

آب هویج ،دارای ویتامین K است، که در جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند، و روند بهبودی را نیز تسریع می بخشد.

۴. بهبود زخم های خارجی :

آب هویج ،می تواند روند بهبود زخم های خارجی را سریعتر کندبنابراین، دفعه بعدی که، زخمی شدید با بدنتان بریده شد، نوشیدن آب هویج را فراموش نکنید.ویتامین C، که در مقادیر بالایی در آب هویج وجود دارد، به سرعت به زخم کمک می کنند.

۵. جلوگیری از سرطان:

آب هویج نیز ،مانند عوامل ضد سرطانی عمل می کند.گفته شده که افزایش مصرف کاروتنوئیدها در آب هویج، باعث روندهای مثبت در سرطان مثانه، پروستات، روده بزرگ و سینه می شود.

۶. افزایش سلامت استخوان:

چه کسی می گوید ، که فقط اسفناج می تواند شما را قوی تر کند؟ آب هویج نیز یک قهرمان قوی است.ویتامین K موجود در آب هویج ،برای پروتئین سازی بدن ضروری است. همچنین به پیوستگی کلسیم کمک می کند که منجر به بهبود سریع استخوان های شکسته می شود. پتاسیم موجود در هویج ه به بهبود سلامت استخوان نیز، کمک می کند.

۷. پاکسازی کبد :

آب هویج ،می تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند.مصرف منظم این آبمیوه ،می تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند.جریان خون، نمی تواند بدن را از سموم و مواد صفراوی از طریق کلیه ها پاک کند. آنها باید از پوست خارج شوند. آب هویج به این روند کمک می کند و تضمین می کند که مواد صفراوی از بدن خارج شود.هنگامی که کبد به خوبی عمل می کند، از انباشت چربی جلوگیری می کند و به هضم سریع آن کمک می کند.اینکار مانع از افزایش وزن و چاقی می شود.

۸. درمان عفونت :

بدن ما ،روزانه در معرض مواجهه با میلیون ها میکروب و عفونت ها است.آب هویج ،می تواند از عفونت های داخلی و خارجی به علت خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، جلوگیری کند و به درمان آن کمک کند.

کاربرد خوراکی آن عفونت های داخلی دهان، گلو، معده، روده، دستگاه ادراری و روده بزرگ را درمان می کند.آب هویج همچنین به درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، اوریون، سرخک، بثورات، زخم، زخم، پسوریازیس، کربونکلس، گانگرن و غیره کمک می کند.

۹. آزاد سازی گاز معده:

همه ما احساسات وجود باد را در بعضی مواقع داشته ایم.این اتفاق به دلیل انباشت گاز در شکم است و می تواند واقعا دردناک باشد.خاصیت بادشکنی و ضد نفخ آب هویج ،کمک می کند تا گازهایی که در داخل معده و روده است، آزاد شوند.

۱۰. افزایش ادرار:

مطالعات نشان داده اند که ،آب هویج یک دیورتیک قوی است.نقشی کلیدی در افزایش ادرار بازی می کند، که در نهایت کمک می کند تا تقریبا ۴% توده چربی بدن ،پاک شود ،همچنین، اسید اوریک و صفرا را از بین می برد، فشار خون را کاهش می دهد، سنگ کلیه ها را دفع می کند، عفونت های میکروبی کلیه را پاک می کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما