شناسهٔ خبر: 66688708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

برگزیده شدن سه عضو نوجوان مرکز هشتگرد در جشنواره‌ی «نوجوان سالم»

سه عضو نوجوان مرکز هشتگرد از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در جشنواره‌ی «نوجوان سالم»، برگزیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، دنیا یار محمدی، مربی فرهنگی مرکز ضمن اعلاام این خبر گفت نوجوانی دوره‌ای از زندگی است که در آن افراد با تغییرات فیزیکی، روانی و اجتماعی زیادی روبرو می‌شوند. این تغییرات می‌توانند منجر به ایجاد چالش‌ها و فرصت‌های مختلفی برای نوجوانان شود. برخی از نوجوانان ممکن است با استفاده از منابع و حمایت‌های موجود، توانایی سازگاری با این تغییرات را داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است با مشکلات و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، خشونت، بی‌اعتمادی و افسردگی مواجه شوند. بنابراین، توجه به سلامت روانی و جسمی نوجوانان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود یکی از راه‌های موثر برای ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در نوجوانان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و آموزشی است که با هدف آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های نوجوانان در این زمینه‌ها طراحی و اجرا می‌شوند.

این مربی ادامه داد جشنواره نوجوان سالم یکی از این جشنواره‌ها است که هر ساله با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می‌شود و افزود  جشنواره نوجوان سالم در سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور انجام می‌گیرد و دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند با ارسال آثار خود در قالب‌های مختلف مانند شعر، داستان، نقاشی، فیلم، موشن گرافیک، پویانمایی، نشریه دیجیتال و غیره در آن شرکت کنند.

یارمحمدی افزود خوشحالیم که در این دوره از جشنواره که فراخوان آن در سال ۱۴۰۲ منتشر شده بود و برگزیدگان در اردیبهشت ۱۴۰۳ معرفی شدند،  سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری هشتگرد، موفق به کسب رتبه های استانی و منطقه ای در سیزدهمین جشنواره کشوری نوجوان سالم درسال تحصیلی  شدند.

گفتنی است پریا یارمحمدی ، نفر اول استانی در بخش " ایده پردازی " _ سما سهرابی ، نفر اول منطقه ای در بخش " روایت گری " _ محدثه بلوچ ، نفر اول استانی در بخش " شعر " نفر دوم استانی در بخش " نقاشی " شدند.

نظر شما