شناسهٔ خبر: 66688358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: مطلقا اجازه درآمدزایی در سازمان تبلیغات اسلامی را نداریم و رهبر معظم انقلاب، اجازه کار اقتصادی به ما نداده اند و ورودی در این مسائل نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: تولید سرود از دستورات صریح رهبر معظم انقلاب بوده که سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار خود قرار داده و مقدار استفاده موسیقی در محصولات تولیدی سازمان تبلیغات اسلامی مشخص است و مابقی سرودها ارتباطی با این سازمان ندارد.

وی به موضوع مساجد اشاره کرد و ابراز داشت: ما اطمینان پیدا کردیم که تنها یک دستگاه نمی تواند مسئله مسجد را حل کند؛ به همین دلیل، جلسات متعدد با حضور مدیران و مسئولان نهادهای فرهنگی کشور برگزار نموده و تقسیم کار واضحی در امر مسجد صورت گرفته و مورد تأیید رهبر انقلاب نیز قرار دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان ساخت: مسئول ارتقاء، تعالی و آموزش امامان جماعت مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا، برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است و حتی برای همسران امامان جماعت مساجد نیز برنامه های آموزشی داریم.

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

سخنران این جلسه بیان داشت: حل شناسه ملی مساجد از جمله برنامه هایی است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال پیگیری است و ان شاءالله با حل آن، برخی از مشکلات مساجد نیز مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: مطلقاً اجازه درآمدزایی در سازمان تبلیغات اسلامی را نداریم و رهبر معظم انقلاب، اجازه کار اقتصادی به ما نداده اند و ورودی در این مسائل نخواهیم داشت و اگر هم احیاناً این مسائل وجود داشته باشد، برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه به برخی از سوالات نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پاسخ داد.

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ابتدای این جلسه به آیه ۳۹ سوره احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال فرموده است: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا / (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!».

وی ابراز داشت: از حضور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهور در شهر مقدس قم تقدیر و تشکر داریم و ان شاءالله حضور ایشان در قم، مایه پیشرفت بیشتر این استان شده و شاهد حضور بیشتر ایشان در میان حوزویان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی در جمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بحمدالله سازمان تبلیغات اسلامی کارهای بزرگی در کشور رقم زده است و از نزدیک شاهد طرح های جدید این سازمان در اقصی نقاط ایران اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: برخی از نمایندگان طلاب و فضلا، شب و روز خود را وقف خدمت به طلبه ها کرده اند و حتی در حوادثی همچون سیل، زلزله، کرونا نیز حضور میدانی و اثرگذار داشته و دارند.

وی ابراز داشت: این عزیزان در کمیسیون های ۱۴ گانه مجمع نمایندگان طلاب نیز به تولید طرح و ایده برای ارتقاء حوزه و حوزویان پرداخته و اساتید، پژوهشگران و مبلغان برجسته ای در این مجمع حضور دارند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان خطاب به نمایندگان گفت: ماه تابستان را در پیش داریم و سرکشی از حوزه های علمیه حوزه انتخابیه از فعالیت های ضروری نمایندگان محترم است تا بتوانیم مشکلات موجود را به گوش مسئولان حوزه برسانیم.

نمایندگان طلاب و فضلا نیز در این جلسه به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که از جمله آن: تعیین تکلیف شناسه ملی مساجد، رسیدگی به قطع شدن دستگاه پوز مساجد، تقویت روایتگری در مساجد، رسیدگی بیشتر به مبلغان، ضرورت ایجاد کانون تبلیغ، جواز استفاده طلاب و مبلغان از مکان های تحت اختیار اداره تبلیغات شهرستان های گوناگون، رسیدگی بیشتر به نقاط آسیب پذیر فرهنگی در کشور، بررسی وضعیت اعزام روحانی به مساجد، تقویت هدیه تبلیغی مبلغین، پیگیری مسئله مردمی سازی تبلیغ، پیشگیری از دست اندازهای سلیقه ای برخی از ادارات تبلیغ شهرستان ها و استان ها، پیشگیری و کم کردن وابستگی مالی به تبلیغ، تقویت زیست تبلیغی به جای فعالیت تبلیغی، تقدیر از تحولات تبلیغی در کشور، ارتباط عمیق تر سازمان تبلیغات کشور با مجمع نمایندگان طلاب، حمایت از مبلغان به عنوان فرماندهان تبلیغ، رسمیت‌بخشی به رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها، برنامه ریزی برای امامان جماعت با سابقه، راستی آزمایی گزارشات رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی، دوری از روحیه محافظه کاری در برخی مسائل، برنامه ریزی بهتر برای وضعیت فرهنگی شهرستان ها، رسیدگی بهتر مدیریت مساجد و ... بوده است.

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

حجت الاسلام شعبان زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این برنامه به ارائه گزارشی از فعالیت های مساجد و مبلغان استان قم پرداخت و گفت: بیش از ۱۲ هزار مبلغ آقا و دو هزار و صد مبلغ خانم در شهر مقدس قم داریم.

وی ابراز داشت: همچنین دو هزار هیئت فعال ایرانی و ۳۰۰ هیئت فعال مهاجرین (افغانستانی ها، پاکستانی ها، عراقی ها، لبنانی ها و ...) در استان قم فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به بخشی از فعالیت های این اداره کل برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار نوآموز در ۲۰۰ خانه و مؤسسه قرآنی، آموزش های یکساله خود را زیر نظر یک هزار مربی و کادر آموزشی می گذرانند و دو هزار محفل خانگی به همراه ۱۵۰ هیئت مذهبی برای بانوان در این استان فعال است.

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

حجت الاسلام رفیعی، نماینده طلاب و فضلای نوشهر و چالوس به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در مجمع نمایندگان طلاب باید پیگیری شود، تجدیدنظر در اساسنامه این مجمع می باشد.

وی اظهار داشت: همچنین تجدید نظر در محتوای برخی از کتب تحصیلی پیش از دروس خارج نیز از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه شده و این پیشنهاد را به مسئولان مربوطه نیز رسانده ایم.

نماینده طلاب و فضلای نوشهر و چالوس در بخش دیگر از سخنان خود به برخی فعالیت ها اشاره کرد و ابراز داشت: تهیه سبدهای کالا و اهداء آن به طلاب و فضلا، حضور در منزل طلاب، برگزاری یادواره شهدای روحانیت نوشهر و چالوس و کلاردشت، حضور در مراسمات آنان و ... بخشی از فعالیت ها بوده است.

اجازه کار اقتصادی در سازمان تبلیغات اسلامی نداریم

حجت الاسلام شعبانی نماینده طلاب رشت نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: آیت الله جوادی آملی در یکی از سخنان خود بیان می کردند: همه افراد در آخر عمر خود از شغلی که داشته اند، پشیمانند؛ مگر یک روحانی که پشیمان نخواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: ما روحانیون اگر به عقب هم برگردیم، قطعا همین راه را مجدد انتخاب خواهیم کرد؛ چون این لباس، شناسنامه ماست و وسیله انتساب ما به امام عصر (عج) می باشد.

به گفته نماینده طلاب رشت، نمایندگان طلاب و فضلا از اساتید، پژوهشگران، محققان، مبلغان و ... برجسته بوده و سازمان تبلیغات اسلامی می تواند از این ظرفیت استفاده نموده و آشنایی بهتری با بدنه طلاب و فضلای کشور پیدا نماید.

نماینده طلاب رشت ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اولویت اول حوزه را مسئله تبلیغ عنوان کرده اند و باید این مسئله در حوزه پررنگ شود.

حجت الاسلام شعبانی به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بحمدالله پس از حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی، مباحث تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی پررنگ تر شده و باید ادامه یابد.

نظر شما