شناسهٔ خبر: 66683329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور فراجا:

هزینه مادی جان‌باختگان تصادفات، معادل ۷ درصد تولید ناخالص داخلی سالیانه کشور است

رئیس پلیس راهور فراجا: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست دادند که برآورد هزینه مادی ناشی از فوت این افراد، معادل ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی سالیانه کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید تیمور حسینی عصر امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) در مراسم ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از سه دهه تلاش خود را بر استفاده از آخرین دانش‌های روز و حرکت به سمت آخرین دستاوردهای حوزه حمل‌ونقل ترافیک به‌کار گرفته است و امروز ارتباط تنگاتنگی میان راهور و مجامع علمی وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: امروز بالغ بر ۷۰۰ دانشجو در رشته راهور در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که نشان از دانش‌پرور بودن حوزه راهنمایی و رانندگی دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که حوزه ترافیک بر زندگی همه مردم تاثیر دارد، اظهار داشت: امروز مساله ترافیک منجر به حساسیت تمام اقشار مردم و عموم شهروندان شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه به موضوعات ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌تفاوت هستند و بزرگترین دغدغه پلیس راهور، حساس‌سازی و آگاه‌سازی همین گروه بی‌تفاوت است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: با توجه به سهم جمعیتی ایران از جهان، طبق میانگین باید آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای به کمتر از ۱۴ هزار نفر در سال برسد، در حالی که طبق باور ما حتی مرگ یک نفر هم برای پلیس زیاد است.

وی همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست دادند که برآورد هزینه مادی ناشی از فوت این افراد، معادل ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی سالیانه کشور است.

گفتنی است، عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) مراسم اختتامیه ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با حضور سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فرماندهان پلیس راهور کشور و اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی در محل سالن همایش نورالرضا (ع) ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد.

در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که طی دیروز و امروز با همت پلیس راهور فراجا برگزار شد، ۳۰۰ مقاله از پژوهشگران ۱۰ مرکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های خارجی و ۱۸ دانشگاه داخلی در کنفرانس‌های تخصصی ارائه شد. 

انتهای پیام/

نظر شما