شناسهٔ خبر: 66682651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آغاز طرح «حامیم» با حضور ۸۰ دانشجو در دانشگاه آزاد شهرکرد

سومین دوره طرح حامیم با شرکت بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین دوره طرح حامیم با شرکت بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان نخبه و فعال سیاسی و فرهنگی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز به کار کرد.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری مهمان ویژه این مراسم با اشاره به وقایع اخیر فلسطین گفت: با وجود اینکه از طرف ابرقدرت‌های جهانی تلاش می‌شد تا رژیم صهیونیستی با قدرت نظامی، امنیتی و دفاعی بالا معرفی شود؛ اما دنیا فهمید که این رژیم از درون تهی شده و هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

وی اظهارکرد: عملیات وعده صادق تلاش کرد تا نقاط ضعف دشمن را شناسایی و توانمندی نظامی خود را به رخ رژیم کودک‌کش صهیونیست بکشد و با تلاش فرزندان غیرتمند نظامی کشور، عملیات موفقیت‌آمیزی را رقم بزند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در آئین افتتاحیه سومین دوره طرح حامیم ۳ گفت: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی، سیاسی و مذهبی دانشگاه‌ها است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به حلقه‌های میانی یاد کرده‌اند؛ یکی از راه‌هایی است که می‌تواند رسیدن به اهداف دانشگاه را در سند تحول و تعالی هموارتر کند.

ابراهیم رحیمی افزود: با حمایت از مجموعه فعالان فرهنگی سیاسی و مذهبی دانشگاه‌ها می‌توان همه مطالبات رهبر معظم انقلاب را به نحو شایسته در جامعه پیگیری کرد.

این مقام مسئول بیان‌کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم با آموزش‌های لازم در دوره‌های توانمندسازی می‌توانند نقیصه‌های جامعه را به شکل علمی رفع و مطالبه گری کنند و به همان میزان نیز در فضای عمومی جامعه نقش مثبتی را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص زیرساخت ها، مجموعه آزمایشگاه، استادان مجرب، تعداد دانشجویان و تنوع رشته ها در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی، تعداد دانشکده های این واحد دانشگاهی از ۵ دانشکده به ۱۱ دانشکده ارتقاء یافت.

رحیمی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از کل دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، اظهارکرد: با راه اندازی دانشکده های جدید و بر اساس آمایش سرزمینی رشته های مهارتی و بین رشته ای به مجموع رشته های دانشگاه اضافه می شود.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم گفت: این طرح با شرکت دانشجویان مستعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دانشجویان به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان هستند، افزود: هدف اصلی از برگزاری طرح حامیم، محقق کردن ایده ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، یعنی فعال کردن حلقه‌های میانی است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شبکه سازی دانشجویان و تربیت نیروی انسانی کنشگر دینی، مذهبی، فرهنگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی از دیگر اهداف مهم طرح حامیم است. دانشجویان با شرکت در این دوره به دانش مهارت و معرفتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر عهده جوانان متعهد و مسئول گذاشته اند؛ مجهز می‌شوند.

قاسمی نژاد یادآورشد: برگزاری دوره های توانمندسازی، سبک زندگی، مدیریت زمان، تشکیل حلقه‌های معرفتی و اردوی تفریحی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای دانشجویان در این طرح سه روزه است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه های مهم جریان ساز در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده سازی فرهنگ قرآن در سطح دانشگاه و دانشجویان است.

وی درپایان متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در سطح استان و کشور تا کنون موفق به کسب رتبه های برتر قرآنی در بخش استادان، کارکنان و دانشجویان شده است.

تجلیل از دبیران کانون مهدویت و کانون عرش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و تجلیل از ۱۷ استاد، ۳ کارمند و ۳۵ دانشجوی برتر در بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما