شناسهٔ خبر: 66680988 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

تست دوپینگ هافبک تیم صنعت‌نفت آبادان مثبت اعلام شده است.

محرومیت یک ساله بازیکن ایرانی به دلیل دوپینگ

محرومیت یک ساله بازیکن ایرانی به دلیل دوپینگ

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه داخل مسابقه (IC) “صادق صادقی بابا احمدی” فوتبالیست لیگ برتری تیم صنعت نفت آبادان را در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در خلال بازی صنعت نفت آبادان و ملوان بندرانزلی در شهر آبادان اخذ نمودند، که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه “تاموکسیفن” از گروه ماده ممنوعه S4 لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد.

شورای صدور رای ایران نادو در حکم اولیه با توجه به تخلف صورت گرفته توسط ورزشکار طبق بند ۱-۱-۶-۱۰ مبنی بر استفاده از ماده خاص، رای ۲ سال محرومیت برای ورزشکار را صادر و به وی ابلاغ نمود. اما “صادق صادقی بابا احمدی” بازنگری پرونده در شورای استیناف را درخواست کرد. پس از ارایه و بررسی مدارک پزشکی و توضیحات وی نزد شورا و با در نظر گرفتن مسئولیت مطلق ورزشکار، برای اعضای شورا محرز گردید که ماده ممنوعه “تاموکسیفن” به دلیل مصرف درمانی وارد بدن شده است. لذا به استناد ماده ۱-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران بدلیل اثبات عدم تعمد در مصرف ماده ممنوعه به قصد دوپینگ، توجه ورزشکار به مسئولیت‌های قانونی مد نظر کد وادا و با در نظر گرفتن تبصره عدم وجود غفلت یا تقصیر قابل توجه، مدت محرومیت ۲ ساله صادر شده اولیه به ۱۲ ماه کاهش یافت. این ورزشکار از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰لغایت ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم گردید.

در خصوص “فائزه دیبایی”، نامبرده در تاریخ سوم مهرماه۱۴۰۲ در اردوی آمادگی تیم ملی پارا دو ومیدانی برای رقابت‌های پاراآسیایی، توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در خارج از مسابقه (OOC) مورد نمونه گیری قرارگرفت که پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود دو ماده “هیدروکلروتیازید” و “تریامترن” از گروه S5 در لیست مواد و روش‌های ممنوعه وادا، از دسته مواد مدر و پوشاننده تایید گردید.

پس از اعلام رای شورای صدور رای ایران نادو به ورزشکار مبنی بر تخلف و محرومیت ایشان، “فائزه دیبایی” درخواست استیناف نمود که پس از ارائه مدارک پزشکی و توضیحات ورزشکار مبنی بر استفاده درمانی از دو ماده ممنوعه جهت کنترل فشار خون از سال ۱۳۹۷، شورای استیناف ایران نادو دفاع ارائه شده برای بخشودگی و کاهش دوره محرومیت را کافی دانستند. این شورا به استناد ماده ۱-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ نامبرده را به مدت ۱۸ ماه از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۶لغایت ۱۴۰۴/۰۳/۰۵کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما