شناسهٔ خبر: 66677788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محرومیت بازیکن لیگ برتری به علت دوپینگ

صادق صادقی بازیکن صنعت نفت و فائزه دیبایی ورزشکار پارا دوومیدانی به علت دوپینگ محروم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، صادق صادقی بابا احمدی بازیکن صنعت نفت به 12 ماه از فعالیت در تمامی حوزه های ورزشی محروم شد.

پس از پایان بازی صنعت نفت و ملوان بندر انزلی در تارخ 27  1402، افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه داخل مسابقه(IC) صادقی را اخذ نمودند، که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه "تاموکسیفن" از گروه ماده ممنوعه S۴ لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد.

شورای صدور رای ایران نادو در حکم اولیه با توجه به تخلف صورت گرفته توسط ورزشکار طبق بند ۱-۱-۶-۱۰ مبنی بر استفاده از ماده خاص، رای ۲ سال محرومیت برای ورزشکار را صادر و به وی ابلاغ نمود اما صادقی بازنگری پرونده در شورای استیناف را درخواست کرد. 

پس از بازنگری، مدت محرومیت ۲ ساله صادر شده اولیه به ۱۲ ماه کاهش یافت. این ورزشکار از تاریخ ۳۰/۰۸/۱۴۰۲ لغایت ۲۹/۰۸/۱۴۰۳ از کلیه فعالیت های ورزشی محروم گردید.

همچنین فائزه دیبایی، در سوم مهرماه ۱۴۰۲ در اردوی آمادگی تیم ملی پارا دو ومیدانی برای رقابت های پاراآسیایی، توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در خارج از مسابقه (OOC) مورد نمونه گیری قرارگرفت که پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود دو ماده "هیدروکلروتیازید" و "تریامترن" از گروه S۵ در لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، تایید گردید.

پس از اعلام رای شورای صدور فائزه دیبایی درخواست استیناف نمود که پس از ارائه مدارک پزشکی و توضیحات ورزشکار مبنی بر استفاده درمانی از دو ماده ممنوعه جهت کنترل فشار خون از سال ۱۳۹۷، شورای استیناف ایران نادو دفاع ارایه شده برای بخشودگی و کاهش دوره محرومیت را کافی دانستند. این شورا دیبایی را به مدت ۱۸ ماه از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۶لغایت ۱۴۰۴/۰۳/۰۵ از کلیه فعالیت های ورزشی محروم کرد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما