شناسهٔ خبر: 66674449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وکیل خانواده‌های جانبازان و شهدای حادثه تروریستی خاش - زاهدان:

دادگاه حادثه تروریستی خاش - زاهدان در شعبه ۵۵ روابط بین‌الملل برگزار می‌شود

صادقی گفت: پس از شش ماه تحقیق و پژوهش و صد‌ها ساعت کار فنی توسط کارشناسان جلسه دادگاه واقعه تروریستی جاده خاش به زاهدان در شعبه ۵۵ روابط بین‌الملل رسیدگی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌‌پرس، نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدا و جانبازان واقعه تروریستی جاده خاش به زاهدان که منجر به شهادت و مجروحیت عده کثیری از کارکنان سپاه پاسداران شد صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

حسین صادقی زاد وکیل خانواده‌های جانبازان و شهدای حادثه خاش - زاهدان اظهار داشت: در ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۷ در کیلومتر ۶۰ جاده خاش به زاهدان یک دستگاه اتوبوس حامل تعدادی از کادر و پرسنل لشکر ۱۴ امام حسین از شهر اصفهان پس از انجام ماموریت‌های محوله از جمله مقابله با قاچاق کالا، سوخت و انسان و در راستای مبارزه با تروریسم و به خصوص تروریست بین‌الملل در راستای بازگشت به شهر خود بودند که مورد حمله گروه جیش الظلم قرار گرفتند.

صادقی زاد گفت: گروه جیش الظلم به صورت ناجوانمردانه با یک دستگاه خودرو سواری حامل مقادیر ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلو مواد مخدر به اتوبوس حامل این پاسداران حمله کرد و در این عملیات ۲۷ تن از جوانان این کشور شهید و ۱۲ نفر از جانباز شدند. 

وکیل خانواده‌های جانبازان و شهدای حادثه خاش - زاهدان افزود: پس از شش ماه تحقیق و پژوهش و صدها ساعت کار فنی توسط کارشناسان جلسه دادگاه این حادثه در شعبه ۵۵ روابط بین‌الملل رسیدگی خواهد شد.

آمریکا موجب برهم خوردن نظم جهانی شده است

وی خاطرنشان کرد: در کمتر از ۲۵۰ سال از عمر ایالات متحده آمریکا تا به امروز این کشور با واسطه و بی واسطه دیگر کشورها را متحمل جنگ و کشتار کرده و عملا موجب برهم خوردن نظم‌ جهانی شده است؛ آمریکا هر چند سال یکبار به طور مستقیم یا نیابتی به دیگر کشورها حمله کرده است. 

صادقی زاده اظهار داشت: حمله به اتوبوس پاسداران توسط عوامل نیابتی آمریکا یعنی جیش الظلم انجام شد؛ با مستندات موجود انتصاب این بزهه به آمریکا امکان پذیر است و ان‌شاالله خواهیم توانست خسارت مادی، معنوی و تنبیهی را اثبات کنیم و احقاق حقی داشته باشیم.

پس از سال‌های چهره آمریکا برای جهانیان نمایان شده است

در ادامه این نشست خبری دهقانی جانباز حمل تروریستی جیش الظلم به اتوبوس حامل پاسداران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی آمریکا علیه کشور ما آغاز شد، گفت: امروز و پس از سال‌های چهره آمریکا برای جهانیان نمایان شده است؛ آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی در غزه بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهد. 

گروهک جیش الظلم به‌دنبال از بین بردن وحدت شیعه و سنی است

امینی از دیگر جانبازان این حادثه گفت: علاوه بر حفاظت از مرزها همه ما کارهای عمرانی، فرهنگی انجام می‌دادیم و اتحاد بین شیعه و سنی را مد نظر داشتیم و دشمنان ايران به خصوص آمریکا و گروهک جیش الظلم به دنبال این هستند این اتحاد را از بین ببرند.

انتهای پیام/ 241

 

نظر شما