شناسهٔ خبر: 66669168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکوری: افراد متخلف دیگر نباید به چرخه فوتبال بازگردند/ پیش بینی قهرمان لیگ سخت است

معاون سابق باشگاه پرسپولیس گفت: هر کسی که تخلفی می‌کند چه بازیکن، چه مربی و چه مدیر باشد دیگر نباید به چرخه فوتبال برگردد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: اول از همه قبول کنیم که فوتبال مثل اکواریوم هست و هر اتفاقی بیفتد همه مردم نگاه و رصد می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد مردم می‌خواهند سریع رسیدگی شود که مطمئنا درهمه حوزه‌ها مدیران خوب و بد هستند و درفوتبال ما اینطور نیست که همه مدیران بد باشند. چند تا از مدیران صحبت کردند و من هم مثل آنها می‌خواهم اگر کسی تخلف مالی دارد و تخلفات این چنینی دارد به شدت با او برخورد شود.

او افزود: به نظرم این خواسته خانواده فوتبال است. اگرتخلفی وجوددارد اول از همه تخلفات محرز شود و بعد به‌دنبال این باشند که برخورد محکمی صورت بگیرد. خواهش می‌کنم ما خانواده فوتبال اجازه ندهیم هر کسی تخلفی می‌کند چه بازیکن، چه مربی و چه مدیر باشد دیگر به این چرخه برنگردد.

سرپرست کمیته  آموزش فدراسیون فوتبال گفت: من با توجه به سمتی که در کمیته آموزش دارم به قدری ما نیروی توانمند در حوزه بازیکنی، مربیگری و مدیریتی داریم که واقعا انسان‌های پاکدستی هستند که اگر چند نفر را از فوتبالمان کنار بگذاریم اتفاقی نمی‌افتد.

او درباره اینکه زمانی در بدنه فدراسیون فوتبال بوده است، فسادی مشاهده کرد، گفت: فوتبال قسمتی از جامعه هست و گردش مالی که دارد و همه دوست دارند رصد کنند و دنبالش می‌کنند. اگر اتفاقی بیفتد سریع رسانه‌ای می‌شود. در همه حوزه‌ها آدم‌های خوب و بد وجود دارد و اتفاقات خوب و بد می‌افتد و در فوتبال هم رخ می‌دهد. باید برخورد قاطعی صورت بگیرد و هر کسی متخلف هست باید کنار گذاشته شود. در همه دوره‌ها این اتفاقات می‌افتد. فوتبال ما گسترده است ۳۰، ۴۰ هزار مسابقه از رده نونهالان تا پیشکسوتان به صورت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برگزار می‌شود.

شکوری گفت: مطمئنا اتفاقات این چنینی می‌افتد، اما من فکر می‌کنم اول  باید با این اتفاقات برخورد شود وبعد به سمتی برویم که ورزش کشورمان را سالم سازی کنیم و بعداز آن فلسفه فوتبال که لذت بودن هست را جا بیاندازیم تا فوتبال پاک داشته باشیم. ما در کمیته آموزش این کار را کردیم و سعی کردیم که صیانت از فوتبال که از سوی فیفااعلام شده را به مربیان خود آموزش بدهیم و مبارزه با شرط بندی، دوپینگ و نژاد پرستی و محافظت از کودکان داریم به مربیان خود آموزش می‌دهیم تا نسل بعدی کمتر شاهد این اتفاقات باشند.

او دربار رقابت بین سرخابی‌ها و پیش بینی اش از قهرمان لیگ گفت: من فکر می‌کنم خیلی بازی‌ها جذاب شده و ۲، ۳روز یک تیم صدر است و روز دیگر تیم دیگر به صدر جدول می‌رود و این اتفاق خوبی هست. به نظرم هر چه تیم‌های پرطرفدار ما قدرتمندتر باشند و قوی‌تر ظاهر شوند مردم بیشتر لذت می‌برند و تیم‌های ملی ما قوی‌تر می‌شوند. لیگ جذابی هست و نمی‌شود پیش بینی کرد و خیلی اختلاف کم است و اگر تیمی یک بازی را از دست بدهد، تیم دیگر جایگزینش می‌شود. تیم‌های پرسپولیس و استقلال دارند خوب بازی می‌کنند و فکر می‌کنم پیش بینی کردن سخت است و ۳ هفته باقی مانده است. امیدوارم تیمی که حقش هست و بهتربازی می‌کند قهرمان شود.

خبرنگار:مریم طایفه

نظر شما