شناسهٔ خبر: 66666441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

همایش ملی تکریم امام‌زادگان در حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد

آیین روز ملی تکریم امامزادگان با تجلیل از ۱۱۰ نفر خدام سادات، هیئت‌های امنا، خیران، امامان جماعت و خانواده شهدا در آستان مطهر حرم خواهر امام رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدکاظم موسوی» مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین روز ملی تکریم امامزادگان اظهار داشت: دهه کرامت بزرگداشت مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی برادر است.

وی هدف از بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فضائل اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باور‌های دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم با اشاره به دهه کرامت و روز پنجم ذی القعده که به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان اعلام شده است، اظهار داشت: این دهه فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول‌الله (ص) است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با بیان اینکه گیلان ۹۵۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان دارد، افزود: وجود این تعداد بقعه امامزادگان در گیلان نشان ازولایتمداری و هویت دینی مردم این استان در گسترش دین و فرهنگ علوی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان در گیلان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت، ایجاد تعامل دوسویه بقاع متبرکه با نهاد‌ها دولتی و غیردولتی، افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیریت، عمران و اجرای برنامه‌های بقاع متبرکه، آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکرد‌ها و خدمات بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.

انتهای پیام/

نظر شما