شناسهٔ خبر: 66676615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حریم امن امامزادگان

استان مازندران به دلیل دارا بودن امامزادگان فراوان، همواره مورد توجه گردشگران بوده و به دلیل قرار داشتن در مسیر زائران حرم‌رضوی برای زیارت و استراحت و استفاده از فیض معنوی این امامزادگان، مامن و پناهگاهی برای زائران و گردشگران مذهبی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، استان مازندران، مریم نظری/مازندران به عنوان قطب گردشگری مذهبی شمال ایران با دارا بودن امامزادگان فراوان واحد الکریم و تعظیم، دارای رتبه دوم کشوری است و سالانه میزبان گردشگران مذهبی مختلف از سراسر کشور و جهان است.

امامزادگان که با دارا بودن پیشینه های دینی و مذهبی، ارزش ف اوان دینی را در دل خود پنهان دارند و باید با شناخت این امامزادگان به جامعه و نسل جدید برای توسعه امتنزادگان و تکریم بیش از پیش آنان تلاش کرد.

 دارا بودن فضای سبز تاریخی در کنار فضای معنوی و دینی امامزادگان مازندران، این بقعه ها را بیش لز پیش مورد توجه گردشگران قرا داده است، بقعه هایی که با دارا بودن امکانات مختلف زیرساختی، اسکان و اقامت‌مسافران و گردشگران در کنار فضای سالم تفریحی و تلفیقی از دین و هنر و تاریخ، پیشینه دور و دراز مازندران را در دارا بودن فرهنگ غنی تاریخی و دینی به رخ گردشگران می کشد و جا دارد تا به این گردشگری مذهبی با دارا بودن بقعه هایی که بعضا" مخروطی بوده و از لحاظ ساختمانی، تزئینات، کاشی کاری، صندوق و در نفیس چوبی از مهم ترین بناهای تاریخی است، توجه شود.

هفته بزرگداشت امامزادگان فرصتی مناسب برای شناساندن امامزادگان مختلف مازندران و توسعه گردشگری مذهبی در این استان است که به تعدادی از این امامزادگان در این مطلب می پردازیم تا بیشتر با این امامزادگان آشنا شده و بازدید از این امامزادگان و عبادت در آن را تجربه کنیم.

براساس آنچه توسط کارشناسان اعلام شده از آنجا که استان مازندران (طبرستان قدیم) محل رفت و آمد و حتی تشکیل حکومت علویان و فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بوده است و تعداد زیادی از سادات و فرزندان ائمه اطهار علیهم‌السلام در نبردهای این منطقه و در جنگ با دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام کشته شده‌اند، بقعه‌ها و امامزاده‌های زیادی در این سامان وجود دارد. بر اساس آمار مربوط به سال 1375، تاکنون بالغ بر 979 امامزاده و بقعه بزرگان دین در استان مازندران به ثبت رسیده است.

امامزاده عبدالله آمل، امامزاده قاسم گلوگاه، امامزاده یحیی ساری، امامزاده عبدالحق زیرآب، امامزاده سیدمحمد زرین نوا قایمشهر، بقعه امامزاده سید هاشم رامسر، بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب(ع) لاریجان، امامزاده سیدعلی کیا نوشهر، تکیه پهنه کلا ساری، بقعه امامزاده عبدالله بهشهر، آستانه امامزاده عباس ساری و... از جمله این امامزادگان در مازندران است.

به مناسبت دهه کرامت کاروان سفیران کریمه از قم و کاروان زیر سایه خورشید از مشهد مقدس در بقاع متبرکه حضور پیدا کرده و به برگزاری جشن خواهند پرداخت.

حجت الاسلام حیدری جناسمی مدیر کل اوقات و امور خیریه مازندران از برپایی ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: به مناسبت دهه کرامت ویزیت رایگان در برخی بقاع متبرکه استان با حضور پزشکان عمومی و متخصص انجام می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم و محوری دهه کرامت را برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت امامزادگان عنوان کرد و افزود: استان مازندران از نظر میزبانی از امامزادگان رتبه نخست کشور را دارد و به همین خاطر در ایام پایانی دهه کرامت ۳۱ همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: مریم نظری

نظر شما