شناسهٔ خبر: 66657109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد؛

گردهمایی مدیران مراکز رشد منطقه ۲ زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

نشست هم اندیشی مدیران مراکز رشد منطقه ۲ زیست بوم فناوری دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان، یزد، اراک و چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مجازی با مدیران مراکز رشد منطقه ۲ زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مراکز رشد باید تعداد هسته‌های فن آور را در واحدهای دانشگاهی خود افزایش دهند؛ چون با افزایش تعداد هسته های فناور، سرمایه‌گذاری در شرکت اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آن‌ها در راستای هدایت دانشجویان و اعضای هیأت علمی به سوی ایجاد هسته‌ها و واحدهای فناور از طریق برگزاری رویدادهای فناورانه مختلف، بستر ساز تولید و اشتغال دانش بنیان خواهد بود.

بهزادی پور با اشاره به اینکه در توسعه کارآفرینی باید نگاهی به اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم؛ اظهارکرد: هدف سراهای نوآوری و مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی این است که برای یک میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل، یک فضای آموزشی، حمایتی و مهارتی فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند با راه اندازی و عضویت در شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد شغل و یک کسب و کار، حتی کوچک داشته باشند.

مهدی باقری زاده مدیر رویدادهای فناورانه و برنامه شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی هم در نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و اراک در شهرکرد، گفت: برنامه شتابدهی در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شامل ۶۹ دوره شناسه دار از اداره کل توانمند سازی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شتابدهی، راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی است، افزود: شخصی که قصد دارد یک کسب و کار استارتاپی داشته باشد باید با فرهنگ کسب و کار، مباحث حقوقی، تیم سازی و شبکه سازی، بازاریابی و فروش، نوآوری، مدیریت کسب و کار، منابع مالی و ارزش گذاری محصول آشنا شود.

باقری زاده اظهارکرد: از مزایای اجرای برنامه شتابدهی در واحدهای دانشگاهی، آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مفهوم استارتاپ، کسب و کار، مفاهیم نوآوری و فناوری است.

مدیر رویدادهای فناورانه و برنامه شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان‌کرد: آموزش‌های فناوری نقشه راه درستی برای فناوری است که برای هر عضو هیئت علمی و دانشجو برگزار می‌شود و استادان پس از شرکت در این دوره‌ها می‌توانند هسته و واحدها را تشکیل دهند.

ادای احترام به پنج شهید گمنام و هشت شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، خیر مقدم ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد، بازدید از مجموعه آزمایشگاه ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان و ارائه گزارش از فعالیت‌های مراکز رشد واحدهای فناور توسط مدیران مراکز رشد دانشگاه‌های منطقه ۲ زیست بوم فناوری، از دیگر برنامه های این گردهمایی دو روزه در شهرکرد بود.

نظر شما