شناسهٔ خبر: 66654181 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۸ بسته حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تسهیلات برای شرکت‌‎های دانش‌بنیان شامل ۸ بسته حمایتی می‌شود که همه مراحل آن از جمله توافقات، توسعه زیرساخت‌ها و منابع انجام شده و هفته‌ای یک بسته به اطلاع عموم می‌رسد. معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تسهیلات برای شرکت‌‎های دانش‌بنیان شامل ۸ بسته حمایتی می‌شود که همه مراحل آن از جمله توافقات، توسعه زیرساخت‌ها و منابع انجام شده و هفته‌ای یک بسته به اطلاع عموم می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ روحالله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاریسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ابتدا عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید دانشبنیان است، درنظر دارد تا با ارائه خدمات از شرکتهای دانشبنیان حمایت کند و از آن جایی که با طیف وسیع و متنوعی از شرکتهای دانشبنیان روبهرو هستیم؛ برنامههای مختلفی را برای آنها درنظر گرفتهایم.

ذوالفقاری افزود: این تسهیلات شامل 8 بسته حمایتی می‌شود که همه مراحل آن از جمله توافقات، توسعه زیرساختها و منابع انجام شده و هفتهای یک بسته به اطلاع عموم میرسد.

وی در ادامه گفت: 70 تا 60 درصد از شرکتهای دانشبنیان نوپا محسوب میشوند و مابقی آنها به بلوغ نسبی در عملیات فرایندی رسیدهاند بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکتهای نوپا برنامهای تحت عنوان هزارفناور را تدوین کرده است و در گام بعدی برای شرکتهایی که بالای 5 میلیارد تومان تا 500 میلیارد تومان درآمد دارند مکانیزم رشد آنها درنظر گرفته شده است.

معاون تسهیلات و تجاریسازی صندوق نوآری و شکوفایی در ادامه گفت: گام بعدی برای شرکتهایی است که از مقیاس 500 میلیارد تومانی عبور کردهاند از طریق بازار سرمایه به آنها کمک خواهیم کرد و  برنامه بعدی شامل شرکتهایی است که از طریق مردم تامین مالی میشوند.

وی افزود: برنامه دیگر صندوق در این بسته حمایتی شامل حمایتهای اجتماعی مانند خیرین برای جذب تولید و رشد شرکتهای دانشبنیانی میشود که بیش از 3 برابر فروش خود را افزایش داده باشند.

ذوالفقاری عنوان کرد: برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 1402 و در سال جاری شامل 4 محور کلی از جمله: انواع تسهیلات، ضمانتنامههای صندوق، سرمایهگذاری و خدمات توانمندسازی شرکتهای دانشبنیان میشود.

وی در ادامه افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی 35 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات برای سال 1403 درنظر گرفته است.

ذوالفقاری همچنین عنوان کرد: 3 حوزه کاربردی و 3 فناوری برای صندوق نوآوری در اولیت قرار دارد که این 3 حوزه کاربردی شامل امنیت غذایی، آب و محیطزیست و 3 فناوری هم شامل هوشمصنوعی، میکروالکترونیک و زیست فناوری میشود.

وی در پایان گفت: ارائه خدمات و تسهیلات مذکور از طریق بانکهای ملی، ملت، پاسارگاد، پارسیان، تجارت و صادرات صورت میگیرد و طی توافقات ما بانکهای مذکور باید این خدمات را در اولیت خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما