شناسهٔ خبر: 66654131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رنجبر:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران دهم خردادماه برگزار می‌شود

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در استان تهران با اشاره به ۷۰ شهید این استان گفت: سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران دهم خردادماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیژن رنجیر در نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تک تک مردم و نهادها و سازمان‌ها است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران گفت: تعداد شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حدود ۷۰ نفر است که از اقشار دانشجو، استاد و کارمند بودند که از این تعداد ۶۶ نفرشان دانشجو بودند.

رنجبر بیان کرد: ۱۸ نفر از شهدا دانشگاه آزاد اسلامی از شهدای امنیت کشور بودند. همچنین ۴ نفر نیز جزو شهدای سلامت بودند. علاوه بر آن ۲ شهید نیز در فتنه اخیر کشور تقدیم کردیم. البته دانشجویانی نیز در موضوع امر به معروف و نهی از منکر یا مبارزه با قاچاقچیان هستند.

وی عنوان کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم که از خانواده شهدای از سال ۱۴۰۰ تا کنون را مورد تکریم قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی در تکریم شهدا و تقدیر از خانواده‌های آنان بسیار به این ستاد کمک کرده‌اند.

وی افزود: ما در سال های گذشته با حضور در خانه شهدا از خانواده آنان تقدیر کرده‌ایم. علاوه بر آن، از خاطره‌ها و زندگی آنان نیز تولید محتوا انجام شد.

رنجبر گفت: قرار بود کنگره سوم شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به مناسب سالگرد آزادسازی خرمشهر، در ۳ خرداد برگزار شود؛ اما به دلیل تعدد برنامه‌ها تصمیم گرفتیم که این کنگره را در ۱۰ خرداد برگزار کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران اضافه کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد امور ایثار گران دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان فرهنگی واحدها به ستاد این کنگره کمک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مکان‌هایی نیز در آینده نزدیک به نام این ۷۰ شهدا نام گذاری خواهد شد.

رنجبر گفت: تا کنون زندگی نامه ۲۰ شهید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ساخته شده است. ما تلاش داریم تا زندگی نامه ۵۰ شهید دیگر نیز به زودی تهیه، تدوین و اکران شود تا در جشنواره عمار شرکت کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران افزود: اطلس شهدای دانشگاه آزاد اسلامی به زودی طراحی خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران این است که این کنگره به صورت سراسری شود. بنابراین امیدواریم سال آینده این کنگره برای دانشجویان شهید سراسر کشور برگزار شود.

شهدای دانشگاه آزاد اسلامی ۴۴۳ شهید است

احمد صالحی آرا بیان کرد: کنگره شهدا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با هدف بیان سیک زندگی شهدا و گرامیداشت نام و یاد آنان برگزار می‌شود.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یاد شهدا باید همواره در تاریخ کشورمان زنده نگه‌داشته شود، گفت: برای این منظور کلیپ‌های مختلف با موضوع شهدا تهیه شده است.

وی افزود: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۳۳ نفر شهید شدند که ۱۷۵ نفر از آنها در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در دانشگاه آزاد ۱۷۹ نفر جزو شهدای سلامت و امنیت، ۷۹ نفر نیز جزو شهدای مدافع حرم و ۱۸ نفر آنها از استان تهران هستند. آین دانشگاه در سراسر کشور میزبان ۳۳۵ شهید گمنام است.

صالحی آرا خاطرنشان کرد: بنده خودم تلاش می‌کنم در منزل خانواده شهدا حاضر شوم تا سبک زندگی و اخلاق آنان فراموش نشود.

انتهای پیام/

نظر شما