شناسهٔ خبر: 66621552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

منصوری مطرح کرد:

طرح پویش ضامن هدفمندی و تحول در نظام آموزشی کشور

با هدف تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه گچ کوه سفید سمنان امضاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در دیدار با جلال الدین صالحیان، مدیر عامل مجموعه گچ کوه سفید اظهار کرد: استان سمنان از نظر معادن و تنوع مواد معدنی از استان‌های شاخص کشور به شمار می رود و در سال‌های اخیر بهره‌برداری از این ذخایر و معادن رشد بسیار خوبی داشته است.

منصوری به تشریح طرح پویش(طرح اشتغال همزمان با تحصیل) پرداخت و گفت: طرح پویش طرحی است که با هدف کارآمادگی و توام کردن آموزش و مهارت و ایجاد ارتباط و پیوند نظام مند دانشگاه با صنعت و جامعه به اجرا در می آید و در آن امکان حضور جدی دانشجو همزمان با تحصیل در بنگاه‌های تولیدی و نهادهای اجتماعی فراهم میشود.

وی در ادامه ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه را از دغدغه‌های همیشگی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: آشنا شدن دانشجو با محیط کار و صنعت در قالب طرح پویش یکی از راه حل‌های اصلی این مساله مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: مبنای طرح پویش تربیت دانشجویان و دانش آموختگانی است که هم با دانسته‌های علمی و دانش روز دنیا آشنا شده و هم دانش فنی و مهارت عملی مورد نیاز فعالیت در صنایع و نهادهای مختلف را کسب کرده باشند.

منصوری تاکید کرد: اجرای دقیق و کامل طرح پویش ضامن ایجاد تحولی شگرف و هدفمند در نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان بزرگترین سرمایه برای صنعت و بنگاه‌های اقتصادی – اجتماعی کشوراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: تربیت فارغ التحصیلان با مهارت کافی وکارآفرین، تولید و اقتصاد دانش بنیان کشور را تقویت می‌کند و گامی موثر در تحقق شعارسال تعریف شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب برداشته خواهد شد.

در این دیدار و در راستای تفاهم نامه منعقده مجموعه گچ کوه سفید با بکارگیری و جذب تعداد ۱۳ نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در ذیل اهداف تعیین شده در طرح پویش موافقت کرد.

نظر شما