شناسهٔ خبر: 66652847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبلغ شیعی در انگلیس: مسلمانان انگلیس عاشق مکتب اهل بیت (ع)

مبلغ شیعی در انگلیس گفت: انسان امروز نیازمند عدالت رضوی است.

صاحب‌خبر -

مبلغ شیعی در انگلیس: مسلمانان انگلیس عاشق مکتب اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مرکز باب العلوم لیدز انگلیس در  حاشیه پنجمین همایش بین المللی امام رضا (ع) افزود: مسلمانان انگلیس عاشق مکتب اهل بیت (ع)  و ارادتمند حضرت رضا (ع) هستند.

حجت الاسلام شیخ جعفر لاداک  حرم مطهر امام رضا (ع) را سرشار از حس آرامش و معنویت توصیف کرد و گفت: آرامشی را که در بارگاه مطهر امام رضا (ع) تجربه کردم، در همه جهان بی نظیر است.

وی برگزاری کنگره امام رضا (ع) با حضور اندیشمندانی از ۳۵ کشور را ستود و تصریح کرد: این جلسات و کنگره‌ها می‌تواند معارف و آموزه‌های رضوی را به بقیه ادیان و مذاهب معرفی کند.

این مبلغ شیعی گفت: در کشوری مثل انگلیس که نظام آن مسلمان نیست می‌توان اندیشه‌های امام رضا (ع)  را ترویج کرد،  زیرا انسان، امروز نیازمند عدالت رضوی است.

شیخ جعفر لاداک با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرموده اند: «هیچ امنیتی در هیچ جای دنیا نیست مگر اینکه عدالت در آن وجود داشته باشد». افزود: بنابر این  زندگانی امام رضا (ع) الگو و سرمشق همه مسلمانان می‌تواند باشد.

وی در معرفی خود افزود: بزرگ شده شهر لیدز هستم، اجداد من هندو بودند که  ۴ نسل قبل مسلمان شدند و به انگلیس مهاجرت کردند.

این اسلام‌شناس  به گفته خود پنج سال در حوزه علمیه کربلا تحصیل کرده است و تحصیلات علوم دینی دارد.

کنگره جهانی حضرت رضا (ع)  با حضور اندیشمندان مطرح اسلامی از کشور‌های جهان از دیروز ۲۴ اردیبهشت در مشهد  و در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز شده است و امروز ۲۵ اردیبهشت پایان می‌یابد.

نظر شما