شناسهٔ خبر: 66643090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسلمانان انگلیس عاشق مکتب اهل بیت(ع) هستند

روحانی و مبلغ شیعی در انگلیس، حرم مطهر امام رضا(ع) را سرشار از حس آرامش و معنویت توصیف کرد و گفت: آرامشی را در این بارگاه مطهر تجربه کردم که بی نظیر بود.

صاحب‌خبر -

 شیخ جعفر لاداک مدیر مرکز باب العلوم لیدز  انگلیس در این گفت و گو در معرفی خودش افزود: من بزرگ شده شهر لیدز هستم اجداد من هندو بودند که  4 نسل قبل مسلمان شده و به انگلیس مهاجرت کردند. پنج سال در حوزه علمیه کربلا تحصیل کرده ام و تحصیلات علوم دینی دارم.
وی آرامش حرم امام رضا(ع) را در تمام اماکن جهان بی نظیر توصیف کرد و افزود: مسلمانان انگلیس ارادتمند حضرت رضا(ع) هستند و به سهولت می توانند زیارت بیایند.
حجت الاسلام شیخ جعفر لاداک برگزاری کنگره امام رضا(ع) با حضور اندیشمندانی از ۳۵ کشور را ستود و تصریح کرد: این جلسات و کنگره‌ها می‌تواند معارف و آموزه‌های رضوی را به بقیه ادیان و مذاهب معرفی کند.
وی با بیان اینکه در کشوری مثل انگلیس که نظام آن مسلمان نیست می توان اندیشه های امام رضا(ع)  را ترویج کرد افزود: انسان امروز نیازمند عدالت رضوی است.
این اسلام‌شناس ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی می گویند «هیچ امنیتی در هیچ جای دنیا نیست مگر اینکه عدالت در آن وجود داشته باشد».بنابر این  زندگانی امام رضا(ع) الگو و سرمشق همه مسلمانان می تواند باشد.
شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد در حال برگزاری است.

نظر شما