شناسهٔ خبر: 66644661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

طراحی ۱۳۰ عنوان برنامه ویژه هفته میراث فرهنگی در خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در استان طراحی شده است که به تدریج اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، سید جواد موسوی ضمن اشاره همزمانی دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی عنوان کرد: هفته میراث فرهنگی از روز ۲۵ اردیبهشت ماه به عنوان روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز می‌شود و به همین مناسبت از صبح همان روز برنامه‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه فردوسی به اجرا در می‌آید و بعداز ظهر همان روز آرامگاه فردوسی گلباران می‌شود.

وی اظهار کرد: به همین مناسبت در روز ملی بزرگداشت فردوسی بازدید از مجموعه آرمگاه آن حکیم رایگان است و آیین بزرگداشت با حضور مقامات کشوری و استانی، هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر با نقالی خوانی و پیام رئیس جمهور در همان جا برگزار می‌شود و۱۳۰ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در استان طراحی شده است که به تدریج اجرا  خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به این که"کارگروه حکیم توس" برای نخستین بار با مشارکت ۱۰ دستگاه فرهنگی استان تشکیل شده است گفت: از روز ۲۵ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر به مدت ۱۰ شب برنامه‌های فرهنگی در محل آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

موسوی برگزاری کارگروه ستاد بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامی شایسته قدردانی دانست و افزود: مراسم گرامیداشت فردوسی امسال با دعوت از شخصیت‌های برجسته ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و در سال آینده دعوت از شخصتی‌های جهانی به شکل گسترده‌تری انجام خواهد شد چرا که فردوسی متعلق به تمامی مردم ایران است و علاقه‌مندان ملی و بین‌المللی فراوانی دارد.

نظر شما