شناسهٔ خبر: 66642282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

پرهیز از مصرف آب شرب برای ساخت‌و‌ساز

مشترکان پرمصرف ماهانه بین 12 تا 24 مترمکعب مصرف دارند

همزمان با آغاز به‌کار همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام شد:منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت نیرو(پاون)،فعالیت همیاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای دومین سال پیاپی با حضور "محسن اردکانی" مدیرعامل آبفای تهران و شماری از معاونان و مدیران ستادی این شرکت با قرائت بیانیه‌ای آغاز شد.
متن کامل بیانیه همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران به شرح زیر است:
«منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.
در این شرایط در کنار اقدام‌های فنی و مهندسی در حال انجام، مهم‌ترین راه گذر از بحران آب، آگاه‌سازی و مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب است و برای مدیریت صحیح منابع آبی و حفظ آن با همکاری مردم به نتیجه مطلوب می‌رسیم. 
•          ما همیاران آب در جهت اجرای استراتژی روابط عمومی، متعهد هستیم با شناسایی مشترکان بدمصرف و مراجعه حضوری و ترویج مصرف بهینه با هدف همراه کردن این مشترکان و ترغیب به رعایت الگوی مصرف با ارائه روش‌های صحیح مصرف بهینه اقدام کنیم.
•          ما همیاران آب متعهد هستیم با شناسایی مشترکان پرمصرف که ماهانه بین 12 تا 24 مترمکعب مصرف دارند و یا بعضا در اشتراک‌هایی از پمپ بدون مخزن استفاده می‌کند، اطلاعات و روش‌های صحیح را ارائه و مشاوره‌های لازم را به شهروندان اعلام کنیم.
•          ما همیاران آب متعهدیم با همکاری مرکز 122، اطلاعات رفتارهای نامناسب مصرف را از شهروندان مسئولیت‌پذیر دریافت و ضمن مراجعه حضوری و اخذ تعهدهای کتبی از مصرف‌کنندگان مصادیق بدمصرفی و شستشوی فرش، معابر، خودرو، و ... تذکرات مناسب فرهنگی و اخلاق‌مدارانه را به این دسته از شهروندان اعلام کنیم.
•          ما همیاران آب متعهد هستیم به مجموعه‌های در حال ساخت‌وساز مراجعه کرده و لزوم رعایت قانون مبحث 16 مقررات ملی ساختمان را تذکر داده و پرهیز از مصرف آب شرب برای ساخت‌و‌ساز را به صورت مکتوب اعلام کنیم.
•          ما همیاران آب متعهد هستیم در توصیه‌های فرهنگی به مشترکان نهایت تلاش خود برای ترغیب آنان در استفاده از ابزارآلات کاهنده مصرف و روش‌های بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز، باغچه‌ها، گلدان‌های آپارتمانی و ... با آب خاکستری را بکار گیریم.
•          ما همیاران آب در تلاشیم تا با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم برای رعایت الگوی مصرف و جلب مشارکت مردمی در تحقق اصلاح الگوی مصرف آب را انتقال دهیم.
•          پیرو فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم: وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ؛ ما زنده به آبیم و شرعا و عرفا و قانونا متعهد و موظفیم در جهت حفاظت و مراقبت از آب این کالای بی‌بدیل و فراتر از اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری‌های مالی و مادی از لحظه‌ای تلاش فروگذار و غفلت نکنیم.
•          ما همیاران آب در سالگرد یک‌سالگی حرکت این کاروان پرامید در شهر و استان حساس به آب تهران، به پشتوانه و پشتیبانی گروهی از فعالان اجتماعی مسئولیت‌پذیر، پرشتاب‌تر از مسیر طی شده، امیدوار به همراهی و همیاری همه شهروندان دلسوز در تداوم این پویش و خیزش زندگی‌بخش و ثروت‌آفرین هستیم.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                                                      موجیم که آسودگی ما عدم ماست»  

برچسب‌ها:

نظر شما