شناسهٔ خبر: 66623092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت به رعایت الگوی مصرف آب با حرکت کاروان بزرگ همیاران شرکت آبفای استان تهران

تهران- ایرنا- در آستانه فصل گرما و با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه‌ آب، فعالیت همیاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای دومین سال پیاپی با راه‌اندازی کاروان خودرویی در محدوده مرکزی شهر تهران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در آیین آغاز حرکت کاروان بزرگ همیاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران که از محل این شرکت به سمت میدان «فاطمی» انجام شد، «محسن اردکانی» مدیرعامل و شماری از معاونان و مدیران ستادی این شرکت حضور داشتند.

همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران متشکل از ۲۵ گروه خودرویی مجهز، قرار است با مراجعه حضوری به مشترکان بدمصرف و پرمصرف، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به این‌گونه مشترکان، آنان را به رعایت الگوی مصرف آب دعوت کنند.

الگوی مصرف آب در شهر و استان تهران؛ ۱۲ مترمکعب در ماه به ازای هر خانوار

هم‌اکنون الگوی مصرف آب در شهر و استان تهران به ازای هر خانوار ۱۲ مترمکعب در ماه تعیین شده است و مشترکانی که ماهانه از ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، به عنوان مشترکان پرمصرف و مشترکان با مصرف بیش از دو برابر الگوی تعیین شده در ماه به عنوان مشترکان بدمصرف شناخته می‌شوند.

شست‌وشوی خودرو، فرش، محوطه مجتمع‌های مسکونی و آبیاری فضای سبز با آب شرب از مصادیق بدمصرفی محسوب می‌شوند که در صورت دریافت گزارش مصارف بدمصرفی مشترکان توسط کارشناسان مرکز ۱۲۲، همیاران آب به این‌گونه اشتراک‌ها مراجعه و در گفت‌وگوی رودررو با ساکنان، آنان را به رعایت مصرف بهینه آب فرا می‌خوانند.

همزمان با آغاز به‌کار همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با صدور بیانیه‌ای از شهروندان مسئولیت‌پذیر برای همراهی با پویش بزرگ تهران، شهر حساس به آب دعوت به همکاری شد.

متن کامل بیانیه همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران به شرح زیر است:

«منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.

در این شرایط در کنار اقدام‌های فنی و مهندسی در حال انجام، مهم‌ترین راه گذر از بحران آب، آگاه‌سازی و مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب است و برای مدیریت صحیح منابع آبی و حفظ آن با همکاری مردم به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

• ما همیاران آب در راستای اجرای استراتژی روابط عمومی، متعهد هستیم با شناسایی مشترکین بدمصرف و مراجعه حضوری و ترویج مصرف بهینه با هدف همراه کردن این مشترکین و ترغیب به رعایت الگوی مصرف با ارائه روش‌های صحیح مصرف بهینه اقدام نمائیم.

• ما همیاران آب متعهد هستیم با شناسایی مشترکین پرمصرف که ماهانه بین ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب مصرف دارند و یا بعضا در اشتراک‌هایی از پمپ بدون مخزن استفاده می‌نمایند، اطلاعات و روش‌های صحیح را ارائه و مشاوره‌های لازم را به شهروندان اعلام نمائیم.

• ما همیاران آب متعهدیم با همکاری مرکز ۱۲۲، اطلاعات رفتارهای نامناسب مصرف را از شهروندان مسئولیت‌پذیر دریافت و ضمن مراجعه حضوری و اخذ تعهدهای کتبی از مصرف‌کنندگان مصادیق بدمصرفی و شستشوی فرش، معابر، خودرو، و ... تذکرات مناسب فرهنگی و اخلاق‌مدارانه را به این دسته از شهروندان اعلام کنیم.

• ما همیاران آب متعهد هستیم به مجموعه‌های در حال ساخت‌وساز مراجعه کرده و لزوم رعایت قانون مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان را تذکر داده و پرهیز از مصرف آب شرب برای ساخت‌وساز را به صورت مکتوب اعلام نمائیم.

• ما همیاران آب متعهد هستیم در توصیه‌های فرهنگی به مشترکین نهایت تلاش خود برای ترغیب آنان در استفاده از ابزارآلات کاهنده مصرف و روش‌های بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز، باغچه‌ها، گلدان‌های آپارتمانی و ... با آب خاکستری را بکار گیریم.

• ما همیاران آب در تلاشیم تا با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم برای رعایت الگوی مصرف و جلب مشارکت مردمی در تحقق اصلاح الگوی مصرف آب را انتقال دهیم.

• پیرو فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم: وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ؛ ما زنده به آبیم و شرعا و عرفا و قانونا متعهد و موظفیم در جهت حفاظت و مراقبت از آب این کالای بی‌بدیل و فراتر از اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری‌های مالی و مادی از لحظه‌ای تلاش فروگذار و غفلت نکنیم.

• ما همیاران آب در سالگرد یک‌سالگی حرکت این کاروان پرامید در شهر و استان حساس به آب تهران، به پشتوانه و پشتیبانی گروهی از فعالان اجتماعی مسئولیت‌پذیر، پرشتاب‌تر از مسیر طی شده، امیدوار به همراهی و همیاری همه شهروندان دلسوز در تداوم این پویش و خیزش زندگی‌بخش و ثروت‌آفرین هستیم.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست»

نظر شما