شناسهٔ خبر: 66641623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان گشایش یافت

کرمان - ایرنا - همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سفرای برخی کشورها، فعالان بخش خصوصی و مدیران کشوری از جمله مهمانان این همایش هستند.

استان کرمان با ظرفیت های بی نظیر حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، انرژی و گردشگری ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری دارد که برگزاری همایش کرمان آیدکس به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، استانداری کرمان و سایر متولیان و دستگاه ها و سرمایه گذاران درصدد فعال سازی این ظرفیت ها بر پایه فناوری و اقتصاد پایدار است.

۱۰ اثر ثبت جهانی، ظرفیت بی بدیل تولید انرژی خورشیدی، وجود هشت میلیارد تن ذخیره اثبات شده از ۴۲ نوع ماده معدنی و رتبه نخست صادرات محصولات کشاورزی فقط بخشی از ویژگی های منحصر به فرد دیار کریمان را نشان می دهد.

تمامی این ظرفیت ها سرمایه گذاران از سراسر ایران و جهان را به همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ فرا می خواند و فرصت های سرمایه گذاری در همین راستا برنامه ریزی شده است.

این همایش عصر امروز(دوشنبه) با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از سراسر ایران و جهان ازجمله معاون رییس جمهور، معاونان برخی از وزرا، مدیران استانی و سفرای کشورهای مختلف در حالی گشایش یافت که مدیران بر هم افزایی در راستای توسعه پایدار دیار کریمان اتفاق نظر داشتند و راهکارهایی برای این مهم ارائه کردند.

شگفتی‌های کرمان در خدمت توسعه؛ راهکاری برای ارتقای زیست و معیشت

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به عنوان مجری این همایش گفت: همه ازجمله استاندار خوب و فعال، امام جمعه، دستگاه قضا، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی، شرکت های بزرگ، سرمایه گذاران و سایر مدیران جمع شدند تا رویداد منحصر به فرد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ را راه اندازی کردیم و این همایش به طور قطع تحول جدی را برای استان به همراه خواهد داشت.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: شرایط استان کرمان در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۶ متفاوت تر از اکنون خواهد بود زیرا پنهان و شگفتی های این استان بیشتر کشف می‌شود و در خدمت توسعه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با مشارکت همه اقشار هدف این همایش در اقدامی نوین برای گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع را با حضور همه حاضران کلید خواهیم زد و با راهنمایی تمامی متولیان و دست اندرکاران این تحول رقم می‌خورد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: رسانه‌ها و سرمایه گذاران با شرکت در همایش نشان می دهند که همه برای کار بزرگ‌تر همسو شدیم.

وی با تاکید بر اینکه کرمان سرزمین شگفتی های پنهان است و ظرفیت کشاورزی و معدن این استان به صورت عجیب گسترده است، تصریح کرد: فقط گوشه ای از این ظرفیت ها را ارایه کردیم باید مابقی را کشف و به عنوان منابعی برای آینده روشن این استان به کار گیریم.

طبیب زاده بیان کرد: نمایندگان و سفرای کشورهای حاضر در پیمان های منطقه ای، کشورهای همسایه و غیر همسایه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اقتصادی وزارتخانه های خارجه و صمت، نمایندگان مجلس و اعضای اتاق ایران امروز در این همایش حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین از همه جریان‌ها، مدیران اجرایی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا حول محور توسعه پایدار استان کرمان اتفاق نظر دارند و آن را به فال نیک می‌گیریم تا توسعه پایدار استان کرمان باعث بهبود زیست و معیشت جامعه شود.

اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت مردمی و سرمایه گذاران به این همایش گفتند که این همایش با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف فعال شده است.

محل این همایش در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان (هایتک) در ورودی شهر ماهان شهرستان کرمان است.

نظر شما