شناسهٔ خبر: 66650271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی ایران:

رمز موفقیت، برقراری تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسترسازی برای افزایش سطح تعاملات بین بخش خصوصی و دولت، پیامد اصلی رویداد‌های ملی و بین‌المللی است که در کشور برگزار می‌شوند و در تحقق اهداف توسعه اقتصادی اثرگذارند.

صاحب‌خبر -

به کزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو صمد حسن‌زاده شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه کرمان آیدکس در دانشگاه هایتک کرمان، تحقق اهداف توسعه‌ای را در قالب برگزاری رویداد‌ها و همایش‌های اقتصادی و معرفی فرصت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری کشور، ضروری خواند و گفت: نتایج این اقدامات در کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شود؛ اما در بلندمدت شاهد بهبود‌هایی در مسیر توسعه، سرمایه‌گذاری و صادرات خواهیم بود.

او با اشاره به همایش‌های ایران اکسپو، مجمع اتاق‌های آسیایی در اصفهان و کرمان آیدکس که همگی در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی نشان داد که تعامل بخش خصوصی با حاکمیت باید روزبه‌روز افزایش پیدا کند. 

وی افزود: با بررسی تعدادی از کشور‌ها که شرایط همسانی با ایران داشتند را موردمطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم که همه آن‌ها به دلیل برقراری تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی به موفقیت رسیدند.


به اعتقاد رئیس اتاق بازرگانی ایران، دولت و بخش خصوصی کشور تا به امروز مسیر پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته اند و تعامل بین آن‌ها یکی از لازمه‌های توسعه است.

حسن‌زاده برای توانمندسازی بخش خصوصی، اصلی‌ترین نهاد کشور را اتاق ایران معرفی کرد و افزود: برای همین منظور یکی از مأموریت‌های اتاق ایران، برنامه‌ریزی برای تقویت سرمایه‌گذاری در کشور است که در این راستا، همایش‌هایی، چون کرمان آیدکس را حمایت می‌کنیم.

او درباره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و نقش کلیدی کرمان در مسیر توسعه اقتصادی، تصریح کرد: امروز شاهد سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری عمان در بافت تاریخی کرمان بودیم که تاکنون ۷۰ میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور داشته و اقدام قابل‌توجهی است؛ بنابراین برگزاری همایش‌ها در مسیر پررنگ‌تر کردن نقش بخش خصوصی در تکمیل زنجیره‌های ارزش داخلی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مهم و مؤثر است.

 

*کرمان آیدکس کلید گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع و دستیابی به اقتصاد دانش‌محور

سپس سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این مراسم با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در حوزه جذب سرمایه‌های جدید، گفت: این رویداد کلید گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر دانش در منطقه کرمان خواهد بود.

او ادامه داد: سعی کردیم ظرفیت‌ها و امکانات استان کرمان را در سطح واقعی آن به نمایش بگذاریم؛ اما باید اذعان داشت که کرمان، پتانسیل‌هایی بیش از این دارد.

به اعتقاد وی لازم است کلیه اتاق‌های سراسر کشور در مسیر تقویت سرمایه‌گذاری قدم بردارند، هرچند حمایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی به‌ویژه استانداری‌ها در پیشبرد اهداف تعیین شده بسیار اهمیت دارد، دراین‌بین همراهی اتاق ایران نیز مهم است.

برچسب‌ها:

نظر شما