شناسهٔ خبر: 66640557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

وزیر امور دینی مالی:

عدالت، رنگ و نژاد و مذهب نمی شناسد

وزیر امور دینی مالی گفت: عدالت، رنگ و نژاد و مذهب نمی شناسد و جامعه بین المللی که ادعای حقوق بشر دارد موظف است، وقتی ظلمی علیه اقلیت مسلمانی صورت می‌گیرد، عدالت را در مورد آن رعایت کند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمدو کونی وزیر امور دینی مالی در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول ضمن خوشآمد گویی به حاضرین در جلسه به روابط دیپلماتیک و دینی عمیق  بین ترکیه و مالی اشاره کرد و گفت: ترکیه الگویی از همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: دین همیشه راهی برای کمک به رفع و یا کاهش بحرانهای انسانی ملی و بین المللی بوده است و  نمی‌توان بین کسانی که به مقدسات دینی توهین می‌کنند و کرامات انسانی را زیر پا می گذارند و کسانی که حامی طرح حمایت از مستعضفان و بازپس گیری حقوق آنها و از بین بردن ظلم و کینه و برپایی عدالت هستند، تفاوت قائل نشد.

وزیر امور دینی مالی در بخشی از سخنان خود گفت: امت اسلامی امروز با چالشهای بزرگی در داخل و خارج مواجه است و این چیز جدیدی نیست؛ اما امروز شبکه های اجتماعی به سرعت بر عقل بشریت حاکم شده و آن را با چالشهای جدید و جنگ نرم روبرو کرده است و از این طریق شبانه روز در پی بدنام کردن اسلام و مسلمین هستند؛ بنابراین ما مسلمانان امروز در این زمینه مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف بین ادیان هیچ مانعی برای ایجاد همبستگی بین آنها نیست و عقلا و حکمای ادیان باید در پی آگاهی دادن به مردم خود نسبت به ارزشهای مشترک از جمله یاری مظلوم و واقعیت آنچه در جهان می‌گذرد، باشند.

محمدو کونی تأکید کرد که دولتها اسلامی باید با هم باید وحدت داشته باشند و مؤسسات و نهادهای عمومی را بر مبنای اصول دینی قوی اصلاح کنند. 

وی تصریح کرد: عدالت، رنگ و نژاد و مذهب نمی شناسد و جامعه بین المللی که ادعای حقوق بشر دارد،موظف است، وقتی ظلمی علیه اقلیت مسلمانی صورت می‌گیرد، عدالت را در مورد آن رعایت کند؛ ظلمی که امروز علیه مسلمانان جهان صورت می گیرد، ظلم آشکار است و آیا دفاع از دین و وطن شایسه ظلم و کشتار و آوارگی است؟

گفتنی است، همایش مشورتی علمای جهان اسلام با حضور دکتر حمید شهریاری، دبير كل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما