شناسهٔ خبر: 66640563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

وزیر اوقاف فلسطین:

سوگندنامه جوانمردی راه مقابله با دشمنان است

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با بیان این که سوگندنامه جوانمردی از رسوم جاهلی بود که پیامبر(ص) آن را مورد توجه قرار داد، گفت: امروز این سوگندنامه و اتحاد امت اسلامی راه مقابله به دشمنان است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، محمد مصطفی محمد نجم، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در همایش مشورتی علمای جهان اسلام که امروز (دوشنبه) در استانبول کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: اموری وجود دارند که به خودی خود مقصود و منظور نیستند بلکه رمزی برای یک معنا هستند مانند سوره کهف که پنج قصه از جمله قصه اصحاب کهف در آن وجود دارد و نمادی برای فرار از واقعیتی رد شده و محکوم است.

وزیر اوقاف فلسطین با بیان این که امروز دشمنان اسلام و در راس آنها دشمنی که در فلسطین حضور دارد خود را بالاتر از قوانین انسانی و جهانی می‌دانند و هیچ زبانی غیر از زور را نمی‌فهمند، اتحاد و سوگندنامه جوانمردی را تنها راه مقابله با آنها عنوان کرد که باید ایجاد شود تا باردیگر جامع بین اصالت و مدرنیته باشد.

وی با بیان این که من از متولدین و ساکنان غزه هستم و حدود یک مان و نیم پیش از رفح آمده‌ام، تصریح کرد: شما از آنچه در آنجا اتفاق افتاده، خبردارید اما ما امروز می‌خواهیم در مورد آنچه بر امت اسلامی واجب است صحبت کنیم. 

محمد مصطفی در ادامه این سوال را مطرح کرد که این امت چه زمانی می خواهد از ایجاد بحران به مرحله حل بحران منتقل شود؟ امت اسلامی چه زمانی می‌خواهد از تفرقه به وحدت انتقال یابد؟ 

وزیر اوقاف فلسطین در ادامه گفت: پیامبر(ص) بعد از رسیدن به نبوت همه رسوم جاهلی را ممنون نکردند، و آنچه را بر حق بود برپاداشتند. از جمله آنها سوگندنامه جوانمردی بود که پیامبر (ص) فرمود مانند آن را ندیدم. 

وی این اقدام را نمونه‌ای از جمع بین اصالت و مدرنیته خوانده و تاکید کرد که ما باید با تمسک به سوگند جوانمردی به کتاب خداوند اهتمام ورزیم و امت اسلامی متحد شده و برنامه‌ای جامع و کامل در امور زندگی داشته باشد.


گفتنی است، این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبيركل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما