شناسهٔ خبر: 66646825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس دیوان وقت سنی عراق:

برای رفع چالشهای ثابت و متغیر امت اسلام چاره‌اندیشی شود

رئیس دیوان وقت سنی عراق گفت:چالش‌های سیاسی و بین المللی دلیل ضعف اصلی کشورهای اسلامی و کمرنگ بودن نقش آنها است.باید چالش‌های ثابت و متغیری که امت اسلام با آن مواجه است را یادآور شد و برای رفع آنها چاره اندیشی کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "مشعان خزرجی" رئیس دیوان وقت سنی عراق در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول، با ابراز خرسندی از حضور در این همایش و تأکید بر اهمیت موضوع آن، گفت:کشورهای اسلامی با چالشهای بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی  مواجه هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: امت ما قادر است با احیای علوم دینی و نشر آگاهی اسلامی و با استفاده از میراث علمی خود و تجدید آن، بذر اطیمنان را در بین مردم بکارد و با چالش‌های فکری و فرهنگی مقابله کند و تمدن معنوی مادی جدیدی را در مقابل تمدن مادی کنونی بسازد.

رئیس دیوان وقت سنی عراق ادامه داد: همچنین می‌توان با چالشهای اجتماعی با بازگردان اعتبار به نظام اخلاقی و ارزشی خود، در زمانی که بشریت از ساختارشکنی مدرن جوامع در رنج است، مقابله کرد؛ اسلام می تواند انسانیت و اصول مودت و رحمت و صدق و امانت و عدل را به جوامع بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند برای امت دو نوع ثروت را مثال می زند، ثروت اقتصادی و ثروت بشری و عقلی؛ تا زمانی که عقول ما قادر باشد، ثروت کشور را مدیریت کند و آن را به دست اجنبی‌ها ندهد، امت می‌تواند مستدام باشد و زمین را تبدیل به بهشت کند.

خزرجی گفت:  چالشهای سیاسی و بین المللی دلیل ضعف اصلی کشورهای اسلامی و کمرنگ بودن نقش آنها و تسلط دیگر کشورها بر آنان است. باید چالش‌های ثابت و متغیری که امت اسلام با آن مواجه است را یادآور شد و برای رفع آنها چاره اندیشی کرد.

گفتنی است، همایش مشورتی علمای جهان اسلام با حضور دکتر حمید شهریاری، دبير كل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما