شناسهٔ خبر: 66639308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده سازی یکهزار حوزه برای امتحانات نهایی در خوزستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از آماده سازی یک‌هزار حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی کشوری دانش‌آموزی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آماده سازی یکهزار حوزه برای امتحانات نهایی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدااله حبیبی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی گفت: امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکهزار حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده سازی شده است، افزود: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز پایه متوسطه دوم خوزستان امسال در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

حبیبی ادامه داد: همه حوزه‌های امتحانی باید به سیگنال یاب، موبایل یاب و دوربین‌های مدارس بسته مجهز باشند و حفاظت از آزمون در بهترین حالت انجام شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: این اطمینان را به خانواده‌های دانش‌آموزان می‌دهیم که امتحانات نهایی دانش‌آموزی در عدالت کامل برگزار شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی قبل از برگزاری آزمون مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: برگزاری امتحانات نهایی و سنجش دانش‌آموزان به منظور آماده‌سازی آنها برای قبول شدن در دانشگاه‌های مطرح کشور است.

حبیبی با تاکید بر اینکه معلم نقش اساسی در تفهیم کتب درسی به دانش‌آموزان دارد، گفت: سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزی باید از کتاب‌های درسی انتخاب شود و در صورت استفاده از کتاب کمک درسی، طراح سوال مربوطه سال بعد حذف خواهد شد.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی در استان دیده شد.

حبیبی با بیان اینکه امتحانات نهایی به عنوان سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و تاثیر گذار در رتبه کنکور آنها است، ادامه داد: هدف از برگزاری این امتحانات توجه ویژه به کتاب، مدرسه و معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: طبق مصوبه وزارت آموزش و پروش تنها باید کتاب درسی، مورد توجه مدرسان و معلمان باشد و بر همین اساس سوالات امتحانات طراحی شود.

وی می‌گوید: دانش‌آموزان باید توجه خود را به کتاب درسی معطوف کنند و این موضوع از اهداف راهبردی آموزش و پرورش است.

نظر شما