شناسهٔ خبر: 66642677 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی یک‌هزار حوزه برای امتحانات نهایی کشوری در خوزستان

یک‌هزار حوزه برای امتحانات نهایی کشوری دانش‌آموزی در خوزستان آماده‌سازی و مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزاری می‌شود.
۱۴۰ هزار دانش‌آموز پایه متوسطه دوم خوزستان امسال در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.
عبدااله حبیبی تاکید کرد: تمامی حوزه‌های امتحانی باید به سیگنال یاب، موبایل یاب و دوربین‌های مدارس بسته مجهز باشند و حفاظت از آزمون در بهترین حالت انجام شود.
وی با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی قبل از برگزاری آزمون مورد بررسی قرار خواهند گرفت افزود: برگزاری امتحانات نهایی و سنجش دانش‌آموزان به منظور آماده‌سازی آنها برای قبول شدن در دانشگاه‌های مطرح کشور است.
از بهمن ماه سال گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی در استان دیده شد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امتحانات نهایی به عنوان سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و تاثیر گذار در رتبه کنکور آنها است ادامه داد: هدف از برگزاری این امتحانات توجه ویژه به کتاب، مدرسه و معلم است.
طبق مصوبه وزارت آموزش و پروش تنها باید کتاب درسی، مورد توجه مدرسان و معلمان باشد و بر همین اساس سوالات امتحانات طراحی شود.
وی گفت: دانش‌آموزان باید توجه خود را به کتاب درسی معطوف کنند و این موضوع از اهداف راهبردی آموزش و پرورش است.

<div id="video-display-embed-code_11112701"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233014/11112701?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما