شناسهٔ خبر: 66639198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپاشدن جشن‌های ویژه ایام دهه کرامت در حرم مطهر رضوی

جشن‌های ویژه ایام دهه کرامت، هرشب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپاشده و خادمان میزبان زائران امام رئوف از سراسر کشورند.

صاحب‌خبر -
 
 
برپاشدن جشن‌های ویژه ایام دهه کرامت در حرم مطهر رضوی
 
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خصوص برخی از برنامه های در نظر گرفته شده ویژه دهه کرامت، گفت: رویداد دختران خورشید در قالب اجتماع بانوان و گلباران حرم مطهر رضوی عصر پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 
حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود:  حضور گروه‌هایی از ۶ استان کشور و اجرای ۲ هزار سرود در حریم و حرم رضوی از ویژه برنامه‌های حرم رضوی در دهه کرامت است.
 
وی ادامه داد: آیین جشن شب میلاد امام مهربانی‌ها در سه بخش، شامل جشن شکوه رضوان، گلباران حرم مطهر توسط خدام و اجتماع باشکوه هیات‌های مذهبی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود:: اجتماع باشکوه هیات‌های مذهبی با عنوان «جشن بزرگ سلام آقا» با حضور مدیحه سرایان و ذاکران برجسته اهل‌بیت (ع) در شب میلاد امام رئوفمان در رواق امام خمینی(ره) از برنامه‌های متفاوت این ایام است.
 
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با شب میلاد حضرت ثامن الحجج (ع)، کرسی تلاوت بین‌المللی رضوی با حضور قاریان بین‌المللی در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود.
 
حجت الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع)، آیین تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد منور رضوی نیز انجام خواهد شد.
 
وی گفت: جشنواره قرآنی امام رضا(ع) با محوریت فرازخوانی قرآن کریم، کتابت مردمی قرآن کریم، ثبت نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، حفظ سوره های قرآن، نهج البلاغه و احادیث رضوی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت حدیث سلسله الذهب و برگزاری مسابقات روزانه و نیز دلنوشته به امام رضا(ع) در این دهه در حال برگزاری است.
 
حجت الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: نمایش فیلم‌های سینمایی رضوی نمایش داده شده در جشنواره های فجر و عمار در سالن همایش‌های آستان قدس از برنامه‌های هنری ایام ولادت حضرت رضا (ع) است.
 
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی نیز گفت: در این ایام مبارک، تماشای دیوارنگاره مدینه تا مرو و تابلوها و بوم‌های بزرگ نقاشی با موضوع سیره و حکایات امام رضا(ع) در حریم و حرم رضوی نیز به همت هنرمندان این عرصه تحقق یافته است.
 
محمد شبان افزود: به مناسبت ایام دهه‌ کرامت و نزدیک شدن به میلاد امام رضا(ع)، بیش از ۳۵ هزار متر ریسه‌ رنگی در اماکن، صحن ها و ورودی های حرم مطهر رضوی نصب شده است.
 
وی گفت: همچنین اجرای بیش از ۲۰ طرح نوری در اماکن متبرکه بارگاه ملکوتی رضوی در ایام دهه کرامت، فضای این حریم آسمانی و نورانی را چشم نوازتر کرده است.
 
محمد شبان افزود: کار ویژه نورآرایی دهه کرامت سال ۱۴۰۳ را برنامه نورپردازی سه بعدی گنبد مسجد گوهرشاد اعلام و بیان کرد: نورپردازی سه بعدی از جمله فناوری های جدید برای انداختن تصاویر نورانی و متحرک بر روی ابنیه ساختمانی است.
 
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی ادامه داد: این طرح سه شب پیاپی در پایان دهه کرامت از بعد اذان مغرب تا ۳۰ دقیقه بامداد اجرا خواهد شد و تصاویر مرتبط با دهه کرامت بر روی قسمت جنوبی مسجد گوهرشاد به نمایش درخواهد آمد.
 
زائران خارجی نیز از کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، لبنان و سوریه به جشنواره «بشـائر المیلاد»، از ویژه برنامه‌های حوزه بین‌الملل آستان قدس رضوی دعوتند تا در رواق های غدیر و دارالرحمه در مراسم‌های ویژه میلاد حضرت حضور یابند.
 
جشن‌های "دهه کرامت" از ابتدای ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا روز ۱۱ ذی‌القعده برابر با سالروز میلاد امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

نظر شما