شناسهٔ خبر: 66630291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

اهدای مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی

مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان همزمان با ایام دهه کرامت به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

اهدای مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مهدی بزی، کشتی گیر فرنگی کار نوجوانان ناشنوای کشورمان، دیروز در مراسمی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، نخستین مدال طلای خود را که در مسابقات جهانی ۲۰۳۰ قزقیزستان کسب کرده بود، به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد.

قهرمانی‌ام را عنایت خاصه حضرت می‌دانم

کشتی‎گیر فرنگی کار نوجوانان ناشنوای کشور و اهدا کننده مدال در این مراسم گفت: قبل از آغاز مسابقات جهانی ۲۰۳۰ قزقیزستان، به شهر مشهد سفر کردم و در بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) از امام رئوف (ع) خواستم تا به آرزوی چندین و چند ساله خود برسم و در این مسابقات قهرمان شوم.

مهدی بزی با بیان اینکه این قهرمانی‌ام را از عنایت و الطاف خاص حضرت می‌دانم، ادامه داد: از آنجایی که نیت کرده بودم در صورت قهرمانی مدالم را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کنم افزود:  امروز این توفیق نصیبم شد تا در این مکان مقدس حضور یابم و مدالم در کنار مدال‌های رنگین قهرمانان کشورم در حرم قرار گیرد.

وی با قدردانی و تشکر از همه مسئولان آستان قدس رضوی گفت: ۱۸ سال سن دارم و از کودکی به ورزش کشتی علاقه داشتم و آرزو می‌کردم که قهرمان شوم.

پهلوان تختی؛ پایه گذار اهدای مدال به موزه رضوی

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی گفت: مرحوم غلامرضا تختی سنت حسنه اهدا مدال به موزه حرم مطهر رضوی را آغاز کرد و به پیروی از جهان پهلوان تختی، تا کنون مدال‌های بیشماری به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شده است.

امیر خالقی با بیان این که قهرمانان و پهلوانان با اهدا مدال‌های خود به بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع)، افتخاراتشان را ماندگارتر می‌کنند. افزود: مدال‌ها در دفاتر نذورات آستان قدس رضوی ثبت و ضبط می‌شود و در عرصه‌های مناسب در موزه بارگاه منور رضوی به نمایش گذاشته می‌شود تا انگیزه‌ای برای دیگر مدال آوران شود و افتخارات خود را برای همیشه در حرم مطهر ماندگار کنند.

درخشش ۳۶۳ مدال پر افتخار در موزه حرم مطهر رضوی

رئیس اداره گنجینه‌های آستان قدس رضوی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم با بیان اینکه گنجینه مدال آستان قدس رضوی دارای ۳۶۳ عدد مدال است، گفت: این مدال‌ها در ۶ ویترین با محور جانبازان و معلولان، جهان پهلوان تختی، کشتی، ورزش‌های رزمی نام آوران و افتخارات علمی نمایش داده شده است.

عبدالحسین ملک جعفریان، ادامه داد: این مدال‌ها نشان سال‌ها تلاش و سخت کوشی‌های قهرمانان کشور و نشان‌دهنده اوج ارادات آنها به امام رضا (ع) است که با اهدا به موزه حرم مطهر رضوی طلایی‌تر می‌شود.

سراوانی نایب رئیس هئیت ناشنوایان استان سیستان و بلوچستان، نیز در ا این مراسم با اشاره به اینکه این استان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، گفت: در این استان مشکلات عمیقی در حوزه نوجوانان وجود دارد و ورزش زمینه مناسبی است تا جوانان و نوجوانان این استان در این مسیر تلاش کنند به موفقیت‌هایی نائل شوند.

بیشتر بدانیم:
سپیده بابایی رکنی بانوی قهرمان کشتی «آلیش» مدال جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

 

نظر شما