شناسهٔ خبر: 66634483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

لزوم پیگیری اجرای بسته‌های تشویقی در ۴۸ شهر آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده‌های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری باید در ۴۸ شهر استان اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح های مسکن آذربایجان غربی، اظهار کرد: باید پیگیری شود تا در شهرهای دارای طرح هادی شهری نیز بسته‌های تشویقی با نوسازی مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری و محلات هدف بازآفرینی شهری اجرایی شود.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در حال حاضر  به صورت ۱۰۰ درصد در ۲۲ شهر استان اجرایی شده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: باید بازخورد و نتایج اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، جمع آوری و بررسی و راهکارهای لازم جهت افزایش مشارکت مردم برای بهره مندی از این طرح شناسایی و اجرایی شود.

عطائی با اشاره به لزوم اجرای طرح کلید به کلید، افزود: در طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری این استان مالکان در محله‌های فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد مسکونی نوسازی شده دریافت کنند.

وی بیان کرد: طرح کلید به کلید در ۴ شهر ارومیه، خوی، مهاباد و بوکان در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهری آذربایجان‌غربی اجرایی می شود و پیگیری لازم برای اجرای این طرح در سراسر انجام گیرد.

نظر شما