شناسهٔ خبر: 67049154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آتش‌نشانان ارومیه‌ای محبوسان در دود و آتش را نجات دادند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان شش طبقه آتش‌نشانان ضمن اطفای حریق موفق به نجات جان دو نفر از محبوسان گرفتار در دود و آتش شدند.

صاحب‌خبر -

وحید فروزین‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی و به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی شش طبقه اظهار کرد: به دنبال اعلام حادثه آتش‌سوزی طی تماس با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از آتش‌نشانی، تیم اطفای حریق ایستگاه شماره ۷ ارومیه به محل آتش‌سوزی واقع در خیابان سعدی ۲ عازم شد.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل مورد نظر مشاهده کردند که آتش‌سوزی از داخل پارکینگ این ساختمان شش طبقه آغاز شده است و یک انبار مملو از وسایل و لوازم مختلف به دلایل نامعلومی دچار حریق شده و شعله‌های سرکش آتش در حال سرایت به طبقات دیگر بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه سریعاً به دو گروه تقسیم و گروه اول با قطع جریان برق و گاز ساختمان و به‌کارگیری تجهیزات انفرادی و دو رشته هوز آتش نشانی خود را به کانون حریق رسانده و عملیات اطفا حریق را آغاز کردند.

فروزین‌مهر ادامه داد: هم‌زمان گروه دوم نیز عملیات جست‌وجو محبوسان احتمالی را شروع کردند و دو نفر از ساکنان که در میان دود گرفتار شده بودند را نجات داده و به بیرون از ساختمان انتقال و جهت انجام معاینات اولیه پزشکی و اعزام به بیمارستان، تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان در کمترین زمان ممکن شعله‌های سرکش آتش و دود را مهار و خاموش کردند و پس از انجام عملیات لکه‌گیری و اطمینان از عدم برگشت شعله و تحویل محل به مالک و نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

نظر شما