شناسهٔ خبر: 66634192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موشک جدید حزب الله مواضع صهیونیست ها را درهم کوبید

همزمان با رونمایی حزب الله از موشک سنگین جدید خود، مقاومت لبنان از حمله به مواضع صهیونیست ها با استفاده از این موشک خبر داد. همزمان با رونمایی حزب الله از موشک سنگین جدید خود، مقاومت لبنان از حمله به مواضع صهیونیست ها با استفاده از این موشک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، جنبش حزب‌الله لبنان روز اعلام کرد که برای نخستین بار از موشک سنگین جهاد مغنیه علیه اهداف رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

طبق گزارش شبکه المیادین، جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه حملات علیه مواضع رژیم صهیونیستی، چند پایگاه و تجهیزات این رژیم در مرز جنوب لبنان را هدف قرار داد.

حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان آن یک خودروی نظامی حامل تجهیزات جاسوسی به اضافه تجهیزات فنی دیگر در پادگان «هونین» موسوم به «رامیم» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند که مستقیما به هدف اصابت کرد و منجر به انهدام این خودرو و تجهیزات دیگر شد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۱۰ عصر امروز یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ یک جنگ‌افزار حامل تجهیزات جاسوسی به علاوه تجهیزات فنی دیگر در پادگان هونین موسوم به «رامیم» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند. این اقدام به انهدام این جنگ‌افزار و تجهیزات دیگر انجامید.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۲۵ عصر امروز یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف موضع زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌های سنگین جدید «عماد مغنیه» هدف گرفتند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

به این ترتیب بر اساس این بیانیه حزب‌الله لبنان در عملیات علیه نظامیان صهیونیست حاضر در موضع صهیونیستی «زبدین» از موشک‌های سنگین جدید خود به نام «عماد مغنیه» استفاده کرده است.

از سوی دیگر حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «شبعا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

علاوه بر این اطراف شهرک «حلتا» واقع در جنوب لبنان نیز شاهد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بود.

پس از موشک‌های بُرکان و فلق، حالا مقاومت از موشک جهاد مغنیه در حملات خود بهره می‌برد.

موشک‌های جهاد مغنیه، موشک‌های تاکتیکی غیر هدایت‌شونده دارای قدرت تخریبی بالا و مجهز به کلاهک جنگی به وزن ۱۲۰ کیلوگرم است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما