شناسهٔ خبر: 66632887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی رخدادی مهم در توسعه زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: میزبانی مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی به لحاظ فنی در جایگاه ورزشی استان بسیار ارزشمند است و این رخداد مهم در بخش‌های دیگر همچون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی تاثیر غیرقابل انکاری دارد.

صاحب‌خبر -

جواد بازرگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزبانی مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در این استان و حضور تیم های خارجی از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد بین المللی در زنجان تنها به سود ورزش نیست، گفت: این مهم در بخش های دیگری نیز نمود و اثر گذاری بالایی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: به طور یقین حضور ورزشکاران کشورهای خارجی، حوزه صنایع دستی و گردشگری، هتلینگ و حتی اقتصاد ورزشی را توسعه خواهد داد.

به گفته بازرگان، تاکنون حضور کشورهای گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و عراق در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی "بخش آزاد "در استان قطعی شده است.

وی یادآور شد: به احتمال زیاد ورزشکاران روسیه و ترکیه به این جمع اضافه خواهد شد و در مجموع ۳۵۰ مهمان داخلی و خارجی در این رویداد شرکت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۵ داور این رقابت ها را قضاوت خواهند کرد، اظهار داشت: این مسابقات انتخابی تیم ملی است و نفرات برتر به مسابقات جهانی آلبانی اعزام خواهند شد.

بازرگان خاطرنشان کرد: این رخداد مهم طی روزهای سوم و چهارم خردادماه امسال و در مجموعه ۶ هزار نفری انقلاب زنجان برگزار خواهد شد.

نظر شما