شناسهٔ خبر: 66818114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان:

یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم

زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، گفت: ما یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی، در مراسم عزاداری شهدای خدمت که عصر امروز پنجشنبه در محل میدان امام حسین (ع) زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نام و یاد شهدا از جمله شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، افزود: از ابعاد و زوایای مختلف، می‌توان در مورد خصوصیات رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سخن گفت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی شاهد دوره‌های مختلف دولت‌ها و رؤسای مختلف جمهور بوده‌ایم و گاهی دوگانه‌هایی تبلیغ می‌شده که آن را برای نظام اسلامی مشکل ساز می‌دانستند، اما شهید رئیسی مرد میدان حل این دوگانه‌های حاکمیتی بود.

محامی بیان کرد: نکته اول دوگانه رهبری و ریاست جمهوری هست و در مواردی گفته می‌شد که اگر حاکمیت در اختیار رهبر است، جایگاه رئیس جمهور کجاست؟، حتی در مواردی برای فرار از پاسخگویی و توجیه کم‌کاری‌ها بیان می‌کردند رئیس جمهور قدرت تصمیم گیری و ایفای نقش در جامعه را ندارد.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در مناظره‌های انتخاباتی بیان‌می‌کرد که هر کس کاندید ریاست جمهوری هست، باید قانون اساسی را بخواند تا از جایگاه، اختیارات و مسوولیت‌های رئیس جمهور آگاه شده و بداند که جایگاه ریاست جمهور جایگاه رهبری نیست و اختیارات و مسوولیت‌های وی بر اساس قانون مشخص شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مدت فعالیت خود، نشان داد که انسان می‌تواند در قامت یک رئیس جمهور در کشور خدمت کرده و هرگز شائبه نداشتن اختیارات نداشته باشد بلکه شبانه روز پا به رکاب در خط رهبری حرکت کند.

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: دوگانه دوم، انقلاب و سیاست بود به گونه‌ای که خیلی‌ها در این سال‌ها تبلیغ می‌کردند که دوران انقلاب سپری شده و اگر بخواهیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم، نمی‌توانیم به مبانی انقلاب پایبند باشیم و باید از مبانی خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و مسیر پیشرفت کشور را پیش ببریم و با کدخدا ببندیم اما شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی در همین دوران کوتاه ریاست جمهوری خود نشان داد که می‌توان بدون تنزل از مبانی انقلاب، در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشیم و با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم و مسیر آبادانی و پیشرفت کشور را با قوت و قدرت پیش ببریم و منتظر کدخدا نباشیم.

وی اضافه کرد: دوگانه سوم، میدان و دیپلماسی هست و گاهی شنیده می‌شد که فرمانده میدان با دیپلماسی متفاوت هست و چون کار در اختیار فرمانده میدان است ما نمی‌توانیم در دیپلماسی موفق باشیم که شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبدالهیان نشان دادند که این دوگانه واقعیت ندارد و میدان و دیپلماسی می‌تواند پا به پای هم پیش برود و هر دو به یکدیگر کمک کند به گونه‌ای که هم در عرصه دیپلماسی به طور محکم وارد شد و از حقوق مظلومان دفاع کرد و هم اقتدار میدان و موشک و پهپادها پشتوانه این دیپلماسی باشد و از موضع عزت و اقتدار سر میز مذاکره حاضر شد.

محامی اظهار کرد: دوگانه دیگر دیانت و سیاست است به گونه‌ای که مطرح می‌شد اگر می‌خواهید انسان متدین و پاکی باشید، باید سیاست دنیا را رها کرده و اگر اهل سیاست هستی طبعأ نخواهید توانست به دیانت خود ملتزم باشید.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در مقام عمل نشان داد که می‌توان هم امام رضایی، هم در خط ولایت و هم مرد سیاست بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دوگانه پنجم، اخلاق و مردمی بودن با قدرت و ریاست هست.

وی اضافه کرد: ما یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را از دست دادیم و شاهد آن رضایت و تعبیرهای بلندی است که مقام معظم رهبری در خصوص ایشان داشتند و با وجود این اتفاق، هرگز دل نگران نیستیم و دغدغه نداریم چرا که انقلاب ما به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مخلصانه و نیز به برکت رهبری داهیانه امامین انقلاب و نیز لطف و عنایت خداوند متعال پیش رفته و ما به ادامه لطف الهی امیدوار هستیم.

مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت مراسم عزاداری و وداع با شهدای خدمت

نظر شما