شناسهٔ خبر: 68629277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد؛

نصب 350 پنل خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: نصب 350 پنل خورشیدی ویژه خانواده مددجویان تحت حمایت این نهاد با هدف کمک به خودکفایی آنان در سال جاری مصوب شد. از این تعداد 130 پنل با دریافت تسهیلات در دست اقدام است تا با راه‌اندازی این نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس به درآمد خانوارها کمک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی عبادی افزود: نصب پنل خورشیدی خانگی 5 کیلووات برق تولید می‌کند و شرکت توزیع برق استان به مدت 20 سال، برق تولیدی را تضمینی خریداری خواهد کرد. میانگین درآمد پنل خانگی، 17 میلیون ریال در هر ماه است. طرح نصب پنل خورشیدی در منازل مددجویان تحت پوشش بیمه است.

وی به تعداد خانوارهایی که امکان نصب پنل خورشیدی را دارند اشاره کرده و ادامه داد: یک سوم جمعیت 43 هزار خانواری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان مرکزی، امکان نصب پنل و درآمدزایی را دارند. بازدید از منزل مددجویان برای نصب پنل توسط کارشناسان انجام و پروژه‌ها در سامانه تأیید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی اظهار داشت: هر دستگاه پنل خورشیدی 5 کیلووات برق تولید می‌کند. این نیروگاه‌های خورشیدی بسته به توان تولید و تعداد پنل‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در این راستا کمیته امداد امام استان مرکزی همواره حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

عبادی به نصب پنل‌های خورشیدی در شهرستان خمین اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: در شهرستان خمین نصب 400 پنل خورشیدی خانگی برای مددجویان این نهاد پیش‌بینی شده است. با این اقدام می‌توان خمین را به عنوان شهرستان سبز شناسایی و معرفی کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما