شناسهٔ خبر: 66624361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موفقیت والیبال ارومیه در گرو نگاه حرفه‌ای به آن است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: موفقیت والیبال ارومیه نیازمند نگاه حرفه ای است، همچنان که در تیم‌های پایه این اتفاق افتاد و بازیکنان با استعداد شهرداری ارومیه توانستند قهرمانی نوجوانان و جوانان را با اقتدار کامل به دست آورند.

صاحب‌خبر -

موفقیت والیبال ارومیه در گرو نگاه حرفه‌ای به آن است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمد نقی‌پور در رابطه با تیم‌داری شهرداری ارومیه در فصل جدید لیگ برتر والیبال اظهار کرد: والیبال هویت ارومیه است و برای به دست آوردن عنوان پایتخت والیبال آسیا زحمات زیادی کشیده شده و ارومیه هزینه‌های بسیاری را متقبل شده است.

وی افزود: نگه داشتن این عنوان بسیار سخت‌تر از به دست آوردنش است و هم‌اکنون وظیفه ماست که از این عنوان حراست کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: والیبال ارومیه زمانی موفق خواهد شد که تمام نگاه‌ها به والیبال حرفه‌ای باشد، همچنان که در بحث تیم‌های پایه نیز این اتفاق افتاد و بازیکنان با استعداد شهرداری ارومیه توانستند قهرمانی نوجوانان و جوانان را با اقتدار کامل به دست آورند و نشان دادند که ارومیه شایسته عنوان پایتخت والیبال آسیا است.

وی در خصوص تیم‌داری شهرداری‌ها در رشته‌های ورزشی با اشاره به تشکیل شورای ورزش شهرها و روستاهای کشور ادامه داد: در این شورا تصمیم بر اعطای مجوز تیم‌داری به مجموعه‌هایی که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند، داده شد و در همین راستا دو سال قبل نیز مجوز دوساله تیم‌داری به شهرداری ارومیه صادر شد.

نقی‌پور عنوان کرد: در سال‌جاری نیز به لحاظ مجوز مشکلی نداریم و مجوزی که صادر می‌شود تحت عنوان تیم‌داری است و شامل باشگاه‌داری نیست و تیم زیر نظر معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: تمام امور مربوط به تیم والیبال شهرداری ارومیه با مصوبه شورای شهر انجام گرفته است.

نقی‌پور افزود: در سال‌جاری نیز پس از ابلاغ مجوز در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس نظر سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه و کارشناسان و صاحب‌نظران تیمی لایق نام ارومیه خواهیم بست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطر یادآور شد: تمدید مجوز تیم‌داری شهرداری ارومیه صادر شده است و منتظر ابلاغ رسمی آن هستیم.

وی با بیان اینکه صرفاً تیم‌داری مطالبه مردم ارومیه نیست، تأکید کرد: مردم ارومیه عطش قهرمانی دارند و بر اساس استعدادهایی که در این شهر وجود دارد، می‌توانیم به این درخواست مردم جواب دهیم.

نقی‌پور با بیان اینکه با سرمربی تیم، قرارداد دوساله‌ای بسته بودیم که سال اول قطعی و سال دوم مشروط به اخذ مجوز است، تصریح کرد: عبدالرضا علیزاده فصل گذشته کار بسیار بزرگی انجام داد و کسب رتبه سوم برای تیم رده سیزدهم جدول کم از قهرمانی ندارد.

وی عنوان کرد: تاکنون در خصوص عقد قرارداد با بازیکنان جدید و یا تمدید بازیکنان فعلی اقدامی نشده است و به محض اینکه مجوز تیم‌داری به دستمان رسید اقدام به رایزنی در این خصوص خواهیم کرد و حتی در بازه زمانی فعلی نیز امکان ثبت قرارداد وجود ندارد، چرا که در بازه زمانی مشخصی و در سایت فدراسیون این امر امکانپذیر خواهد شد.

نقی‌پور در پاسخ به این سوال که سایر تیم‌ها درصدد رایزنی با برخی بازیکنان تیم شهرداری هستند، یادآور شد: این یک موضوع و امری عادی و طبیعی است، همچنان که ما نیز بازیکنان مستعد و برتر سایر تیم‌ها را مدنظر داریم و به دنبالشان هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه افزود: بازیکنان نیز حق انتخاب دارند و این حق طبیعی و قانونی آن‌ها است که شرایط خود و پیشنهاداتی را که مطرح می‌شود بررسی و بهترین را انتخاب کنند.

نقی‌پور با اشاره به استفاده از استعدادهای تیم جوانان شهرداری ارومیه در تیم بزرگسالان تصریح کرد: در سال‌جاری حتماً این موضوع مدنظر خواهد بود و بر اساس سهمیه موجود اقدام به جذب بازیکن از جوانان به لیگ برتر خواهیم بود.

وی با اشاره به عنوان پایتخت والیبال آسیا تصریح کرد: برای اثبات عنوان پایتخت والیبال آسیا پرورش استعدادهای جدید در تیم‌های پایه به طور جدی ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در پایان تاکید کرد: در سال‌جاری تلاش خواهیم کرد که با تحرک معاونت ورزشی سازمان در حوزه ورزش صرفاً درگیر بحث والیبال نباشیم و از رسالت اصلی خود که اقدامات مربوط به ورزش‌های همگانی است، دور نشویم.

نظر شما