شناسهٔ خبر: 66623794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور سفیران ۱۰ کشور در رویداد اقتصاد دریامحور قشم

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران از حضور قطعی سفیران ۱۰ کشور در این رویداد به میزبانی جزیره قشم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 مهدی شهیدی دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران گفت: تاکنون حضور سفیران کشور‌های برزیل، کوبا، کره جنوبی، نروژ، بولیوی، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ارمنستان در این رویداد حتمی شده است و رایزنی‌های با سفیران دیگر کشور‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به حضور پررنگ نهاد‌های دولتی و خصوصی در این رویداد بین‌المللی، افزود: شورای عالی صنایع دریایی، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات، شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع دریایی و استانداری هرمزگان مهمترین دستگاه‌های اجرایی هستند که درکنار دیگر بخش‌ها در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، زمان برگزاری این رویداد را ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین رویداد‌هایی به عنوان موتور توسعه منطقه‌ای محسوب می‌شود و توجه سرمایه‌گذاران را به فرصت‌های موجود جلب کرده و همچنین می‌تواند موجب رونق کسب و کار‌های محلی و رونق اقتصاد مرتبط با حوزه سواحل و دریا در کشور شود.

به گفته شهیدی نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با شرکت فعال بیش از ۹۰ نهاد دولتی و شرکت خصوصی، مجموعه‌های دانش بنیان و حضور سفیران ۱۰ کشور خارجی در جزیره جهانی قشم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور مناطق آزاد کیش، چابهار، اروند و انزلی در کنار قشم که به عنوان میزبان این رویداد است، گفت: برگزاری چنین رویداد‌هایی در حوزه دریا در شهر‌های ساحلی و جزایر دارای اهمیت بالایی برای اقتصاد دریامحور ایران است.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران افزود: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های شیلات و آبزی پروری، شناورسازی، تجارت و بازرگانی، تأمین مالی، ساخت قطعات هوشمند، حمل و نقل دریایی به همراه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور خواهند داشت.

شهیدی گفت: برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با تأکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی بین نقش آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده است.

نظر شما