شناسهٔ خبر: 66623348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکیداستاندار آذربایجان‌غربی برتوسعه سرانه وزیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه‌های مختلف بخصوص در حوزه دیجیتال، مورد توجه جدی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه در سفرهای شهرستانی خلاءهای موجود در حوزه سخت‌افزاری کتابخوانی مورد توجه قرار گرفته، افزود: با شناسایی این خلاءها و احداث و اتمام کتابخانه‌های جدید در شهرهای مختلف، شاهد افزایش سرانه فضای کتابخانه در استان به بالاتر از میانگین کشوری خواهیم بود.

وی همچنین بازسازی و نگهداری وضعیت موجود را مورد تاکید قرار داده و خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های استان در زمینه تامین منابع مالی برای نگهداری و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، به صورت سالیانه اعتبارات ویژه اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت استفاده کتاب دوستان از ظرفیت کتابخانه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مجتمع‌های فرهنگی و مساجد نیز اشاره کرده و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با مشاوره، نظارت و حمایت از این ظرفیت برای جامعه هدف موثر باشد.

معتمدیان همچنین اجرای پویش جمع آوری کتاب و استفاده در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با اجرای این پویش، نسبت به جمع آوری کتاب‌های مازاد مردم اقدام کرده و این کتاب‌ها را در کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقمندان قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مخاطبان کتاب امروزه از کتاب‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، افزود: این مسئله ضرورت استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال در محل کتابخانه‌های عمومی استان را بیشتر می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان بر تولید محتوای مناسب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و همچنین تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در این حوزه تاکید کرده و اظهار داشت: در کنار تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در افزایش مخاطبان حوزه کتاب موثر باشد.

نظر شما