شناسهٔ خبر: 66616269 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عین اللهی : درمان کودکان درمان پایه است

وزیر بهداشت گفت: درمان کودکان درمان پایه است و قابل قبول نیست که به دلیل فقری که در خانواده وجود دارد، سلامت کودک آسیب ببیند. وزیر بهداشت گفت: درمان کودکان درمان پایه است و قابل قبول نیست که به دلیل فقری که در خانواده وجود دارد، سلامت کودک آسیب ببیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، مراسم پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت با محوریت رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و رونمایی از واکسن های پنوموکوک و روتاویروس امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و محمد ناصحی رییس سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد. 

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار کرد: در عالم پزشکی مقاطع مختلفی داریم.کودکی هنوز متولد نشده است ، برایمان اهمیت دارد و دوران بارداری برای پراهمیت است. سلامت موضوعی چند بعدی است. 

وی افزود: کودکی که متولد می شود ، همه اعضا رشد یافته نیست و در صورت ایجاد مشکل و آسیب عضوی در کودکی امکان دارد که آسیب سالیان سال ادامه داشته باشد، به همین دلیل سلامت در دوران کودکی بسیار اهمیت دارد.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه تخصصی چشم پزشکی در تعدادی از مراجعات کودکان مبتلا به تنبلی چشم هستند و نمی توان دیگر درمانی انجام داد.

وزیر بهداشت گفت: درمان کودکان درمان پایه است و قابل قبول نیست که به دلیل فقری که در خانواده وجود دارد ، سلامتی کودک به خطر بیفتد و همه مراحل زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. خدمات رایگان کودکان زیر هفت سال هزینه دارد اما دیگر کودکی به دلیل فقر مالی بیماری اش درمان می شود. 

عین اللهی عنوان کرد: به نظر من بین دهه های زندگی حساس ترین دوره کودکی است و ما همه سرمایه ها را برای سلامتی کودکان متمرکز کنیم. هر اقدامی در خصوص سلامتی کودکان ازجمله پیشگیری و واکسیناسیون در کشور انجام می پذیرد. توزیع شیر در مدارس هم در دولت سیزدهم نهادینه شد و انجام می شود.

وی افزود: ما در سال های ابتدایی انقلاب ۸ دانشکده پزشکی و ۳ هزار عضوهیئت علمی داشتیم و امروز دارای ۷۰ دانشکده و ۲۲  هزار عضو هئیت علمی هستیم. نیروی انسانی در همه رشته های پزشکی کودکان داریم و در درمان بیماری های کودکان کارآمد هستند. به شیرخوارگاه و کودکان زیر ۷سال خدمات درمانی سرپایی و بستری پایگاه ارائه می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تعرفه ویزیت پزشکان کودکان افزایش می یابد و هم اکنون حدود۲۰ درصد افزایش یافته است. واکسیناسیون دو واکسن روتا ویروس و پنوموکوک در ۷ استان آغاز شده است.

عین اللهی بیان کرد: ۵۰ هزار و عفونت پنوموکوک داریم که تعدادی از این آمار در کودکان است و با این واکسن از مرگ و میر و آسیب های این عفونت کاهش می دهد. 

 وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون در دوران شیوع کرونا گفت:  واکسیناسیون به طور قطع تا ۸۰ درصد از عفونت ها جلوگیری کند. در شروع دولت ۷۰۰ نفر در روز برابر کرونا فوت می کردند و با زیاد شده مراکز واکسیناسیون و حضور مردم در حسینیه ها روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن تزریق شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما