شناسهٔ خبر: 66615406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه متخصصان اطفال

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اهمیت درمان کودکان، تعرفه متخصص کودکان بزودی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد تا پزشکان با خیال راحت به درمان بیماران بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سند درمان کودکان زیر هفت سال که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هر سرمایه ای که در دوران کودکی انجام دهیم، سلامت فرد را تا بزرگسالی تضمین می کند. به عنوان مثال تعداد زیادی از افرادی که برای چشم مراجعه می کنند در ظاهر سالم هستند اما به دلیل آنکه در دوران کودکی معاینه نشده دچار تنبلی چشم شده یا افرادی که ناشنوا و کم شنوا هستند به دلیل اینکه در کودکی کاشت حلزون انجام ندادند و این دردناک است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان کودکان یک درمان پایه است، گفت: برای ما قابل قبول نیست که کودک به دلیل فقر مالی خانواده در بزرگسالی دچار مشکل شود، به همین خاطر درمان کودکان زیر هفت سال کار بنیادی و اساسی است و سرمایه گذاری برای آینده سلامت جامعه انجام می دهیم.

به گفته عین اللهی، در تمام اقشار و داده‌های سنی حساس ترین بخش کودکان هستند، به همین دلیل واکسیناسیون آنها در اولویت بوده و جزو کشورهای پیشرفته در این امر در دنیا هستیم.

سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند

وزیر بهداشت افزود: سالانه ۵۱ هزار کودک دچار عفونت در کشور می شوند که مبتلا به پنوموکوک هستند و تزریق واکسن این بیماری از بیش از ۱۵ هزار مورد ابتلا در کودکان زیر پنج سال و ۱۵ هزار مرگ و میر جلوگیری می کند.

عین اللهی تاکید کرد: واکسیناسیون باعث شد مرگ کودکان به ۱۴ در هر هزار تولد زنده برسد، از آنجایی که ۵۰ درصد کودکان به دلیل اسهال به مراکز درمانی مراجعه می کنند مبتلا به روتاویروس هستند و تزریق واکسن می تواند عوارض این بیماریها را بکاهد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث توزیع شیر در دولت نهادینه شده و انجام می شود و وزارت بهداشت از طرحهایی که به نفع سلامت کودکان باشد، استقبال می کند.

عین اللهی با بیان اینکه در پوشش واکسیناسیون فلج اطفال از کشورهای سرآمد هستیم، گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس نیز سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به مصرف منطقی دارو، گفت: تزریق این واکسن ها از مصرف زیاد دارو و همچنین تا ۸۰ درصد از عفونت ها پیشگیری و جلوگیری می کند.

بهانه ای برای اجرا نکردن طرح درمان رایگان کودکان نیست

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: ۲۳ بیمارستان تک تخصصی اطفال ۷۷۰ بیمارستان دارای بخش اطفال ، ۱۶ هزار تخت کودک در کشور وجود دارد و کودکان در دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارند و طرح درمان رایگان کودکان در هیات دولت تصویب شده و در حال اجراست.

وی گفت: دانشگاههای علوم پزشکی نگران نقدینگی نباشند و ۱۶۹ همت نیز میان این دانشگاهها توزیع کردیم و هیچ بهانه ای برای اجرا نکردن آن وجود ندارد .

کریم با اشاره به پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت اظهار داشت: بیش از ۲ هزار کودک کاشت حلزون بصورت رایگان انجام دادند و هزینه آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گفته وی، بیش از ۹۸ درصد هزینه های کودکان بیماران خاص رایگان است و حدود هزار تخت اطفال در دولت سیزدهم انجام شد و در زمینه پیوند کودکان نیز پیشرو هستیم .

وی با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار از سایر کشورها در بخش توریسم درمانی در مراکز درمانی کشورمان ، گفت: این بیماران سال گذشته درمان شدند.

نظر شما