شناسهٔ خبر: 66612999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تظاهرات دانشجویان پاکستانی در حمایت از فلسطین

دانشجویان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند و خواستار آتش‌بس و توقف جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان‌های دانشجویی مختلف در تعدادی از دانشگاه‌های پاکستان تظاهراتی ترتیب دادند که مشابه آن از هفته‌ها پیش در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و در دیگر دانشگاه‌های جهان ادامه پیدا کرد.

جامعه اسلامی دانشجویان - شاخه دانشجویی جماعت اسلامی - تظاهرات گسترده‌ای را در اسلام آباد ترتیب داد که در آن تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها به رهبری مشتاق احمد، عضو مجلس سنای پاکستان، شرکت کردند. 
 
تظاهرات از نزدیکی منطقه دیپلماتیک آغاز شد، جایی که تظاهرات‌کنندگان قصد رسیدن به سفارت آمریکا و اعتراض در مقابل آن را داشتند که با ممانعت پلیس و نیروهای امنیتی روبرو شدند. ممانعت پلیس از رسیدن تظاهرات به سفارت آمریکا منجر به درگیری بین دو طرف شد و تظاهرکنندگان از تحصن در جاده منتهی به سفارت تا زمان پذیرش خواسته‌هایشان خبر دادند.
 
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از غزه و آرمان فلسطین، سکوت اعراب و جامعه بین‌المللی در قبال جنایات و نسل کشی رژیم اسرائیل را محکوم کردند.
 
گروه‌های اسلامی و سایر سازمان‌های دانشجویی تظاهرات و اعتراضاتی را در تعدادی از دانشگاه‌های پاکستان به ویژه در اسلام آباد، کراچی، پیشاور و لاهور سازماندهی کردند؛ همچنین دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد تظاهراتی را در داخل دانشگاه در حمایت از غزه ترتیب دادند که در آن تعدادی از دانشجویان و دانشگاهیان شرکت کردند.
 
دانشجویان دانشگاه مهندسی و فناوری پاکستان نیز چهارشنبه گذشته تظاهراتی را علیه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه ترتیب دادند که در آن همبستگی خود را با دانشجویان آمریکایی نشان دادند و از دولت پاکستان خواستند تا اقدامات لازم را برای آتش‌بس در غزه انجام دهد. رهبران دانشجویی در سخنان خود خواستار تحریم محصولات اسرائیلی شدند.
 
یادآوری می‌شود؛ جبهه اسلامی دانشجویی جمعه گذشته کنفرانسی را در اسلام آباد ترتیب داد که در آن دانشجویان، دانشگاهیان و مقامات پاکستانی از جمله رئیس مجلس سنا، اعضای مجلس سنا و مقامات پارلمان پاکستان شرکت کردند. همچنین در این کنفرانس خالد قدومی، نماینده حماس در ایران شرکت داشت.
 
از آوریل گذشته، دانشگاه‌های آمریکایی، کانادایی و اروپایی شاهد اعتراضاتی بوده‌اند که در آن جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را محکوم کرده و از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا همکاری خود را با این رژیم متوقف کنند.
انتهای پیام

نظر شما