شناسهٔ خبر: 67036177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جنایت هولناک شبه نظامیان«واکنش سریع»در سودان/۱۰۰ نفر سلاخی شدند!

در پی یورش شبه‌نظامیان گروه «واکنش سریع» به یک روستا در مرکز سودان تاکنون بیش از ۱۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته‌های مقاومت مدنی سودان در بیانیه‌ای شبه نظامیان گروه «واکنش سریع» به سرکردگی «محمد حمدان دقلو» را به جنایت جنگی در روستایی در مرکز سودان متهم کردند.

پایگاه خبری القدس العربی بامداد پنجشنبه گزارش داد که کمیته مقاومت سودان روز چهارشنبه نیروهای واکنش سریع را به کشتن دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی در جریان حمله به روستایی در استان الجزیره در مرکز این کشور متهم کردند.

در پی حمله شبه‌نظامیان گروه «واکنش سریع» به سرکردگی «محمد حمدان دقلو» به روستای «ود النوره» در استان «الجزیره» واقع در مرکز سودان تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از اهالی روستا کشته شده‌اند.

این حمله و محاصره از صبح چهارشنبه آغاز شد و به کشته شدن دست‌کم ۱۰۰ تن انجامید.

همچنین کمیته‌های مقاومت به جزئیاتی دیگری از فاجعه انسانی اشاره کردند و افزودند که نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی توپخانه‌ای دوجانبه به شهروندان روستای «واد النوره» به طرز خشونت باری حمله کردند که در جریان این حمله ده‌ها نفر کشته شدند و وابستگان این گروه شبه نظامی روستا را به‌طور کامل غارت کردند.

گفتنی است که از زمان جرقه درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور و گروهک «واکنش سریع» به سرکردگی «محمد حمدان دوقلو» ملقب به «حمیدتی» از آوریل ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸ میلیون نفر آواره شده‌اند. سازمان ملل بارها در خصوص وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده است.

نظر شما