شناسهٔ خبر: 66610311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع شاخص زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی امامزادگان با محوریت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع شاخص زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، حجت‌الاسلام موسوی گفت: ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان جشن‌ها و مراسمات دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: این جشن‌ها به همت خادمان رسمی و افتخاری هیأت امنا، ظرفیت گروه‌ها و تشکلات مردمی و نیز همکاری و هم‌افزایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم‌یاران رضوی استان و اوقاف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بااشاره به اینکه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان امروز میزبان محفل شعر ترکی ارادت رضوی، از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی رضوی خواهد بود، گفت: خادمان امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با پرچم متبرک در این امامزاده نیز حضور خواهند یافت.

موسوی با اشاره به اینکه ۲۴ اردیبهشت جشن مادران و دختران به همت کمیته امداد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اوقاف در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی‌القعده نیز با برنامه‌های متنوع در این امامزاده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن بزرگ روز دختر نیز همراه با برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه کیک‌پزی ویژه دختران ۱۵ تا ۲۵ سال در روز ۲۰ اردیبهشت به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار و به نفرات منتخب جوایزی اهداء شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: زینبیه اعظم زنجان نیز روز ۲۱ اردیبهشت و مصادف با اولین روز دهه کرامت میزبان جشن دختران آفتاب و کاروان خادمان خواهر خورشید همراه با حضور پرچم متبرک حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و اجرای گروه سرود معراجی‌ها به همین مناسبت بود.

موسوی در ادامه، از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در امامزاده محمد (ع) روستای حاج سیران و میزبانی بقعه حضرت قیدار نبی (ع) خدابنده از خادمیاران رضوی و پرچم متبرک رضوی (ع) همراه با محفل انس با قرآن خبر داد.

وی با عنوان اینکه جشن بزرگ روز دختر در هفتمین روز از این دهه در بقعه حضرت قیدار نبی (ع) برگزار خواهد شد، افزود: این بقعه میزبان محیا و مهسا فیروزی، دو خواهر نوجوان حافظ کل قرآن کریم خدابنده‌ای همراه با تجلیل از قاریان و حافظان برجسته این شهرستان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه در روز ۲۶ اردیبهشت، امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس نیز محل برگزاری مراسم جشن دهه کرامت خواهد بود، گفت: در شب ولادت امام رضا (ع) نیز جشن دهه کرامت در شهرستان ایجرود به میزبانی مسجد روستای تاریخی گلابر با مشارکت امامزادگان شاخص این شهرستان برگزار می‌شود.


موسوی در ادامه با اعلان اینکه در شهرستان ابهر، امامزادگان اسماعیل (ع)، یعقوب (ع) و زیدالکبیر این شهرستان برگزار کننده جشن‌های ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) خواهد بود، افزود: تجلیل از دختران فعال در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قرآنی در طارم انجام می‌شود.

نظر شما