شناسهٔ خبر: 66609881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: زیرساخت‌های امدادی هلال احمر در کردستان توسعه یابد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه به مناسبت هفته هلال احمر در دیدار مدیر عامل، پرسنل و جوانان عضو جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: عضویت در این نهاد خدوم در حوزه های امدادی و خدماتی بویژه حوزه جوانان که در راستای تربیت و آموزش قشر جوان گام بر می‌دارد، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کردستان در همه شرایط سخت، سرما و گرما، دور از خانواده با موفقیت و بخوبی پای کار بوده و این توفیقات برجسته، قابل تجلیل است.

استاندار کردستان یادآور شد: هلال احمر نهادی ارزشمند و جذاب است که جوانان مشتاق به فعالیت در این مجموعه هستند و ضروری است فراتر از توان و دستورالعمل ها برای این جوانان در راستای تربیت، آموزش و توانمندسازی، برنامه ریزی و فعالیت های متنوعی تعریف و اجرا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم گفت: خوشبختانه ما در استان از پشتیبانی و حمایت دلسوزانه استاندار از هلال احمر برخورداریم.

پیام جلالی با اشاره به ایجاد ۶ پایگاه امداد و نجات جاده ای جدید در استان، افزود: برای این ۶ پایگاه به کمک خیرین تجهیزات لازم فراهم شده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۵ نفر از نجاتگران هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور جذب شدند و در اربعین حسینی نیز، امداد و نجات نوروزی و زمستانی هلال احمر استان فعالیت های چشمگیری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه حوزه آموزش، حوزه ای بسیار فعال و مورد نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۹ مورد آموزش همگانی، ۷۹۲ آموزش امدادی نیروهای مسلح، هزار و ۵۶ نفر آموزش مبتنی بر نیازهای محلی و بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش در نقاط مختلف استان برگزار شد.

جلالی در ادامه به فعالیت حوزه درمان و توانبخشی اشاره کرد و گفت: در مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر به ۷۸۶ نفر در مرکز سقز و هزار و ۲۰۰ نفر در سنندج خدمات درمانی ارائه و در مرکز ارتوپدفنی سقز به ۱۴۰ نفر و در مرکز سنندج به ۵۲۵ نفر خدمات ارائه شده است، ضمن اینکه برای هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج، واکسیناسیون و معاینات پزشکی انجام شد.

وی یادآور شد: در حوزه داوطلبان، ۲۰ کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شده و ۶۰۰ بیمار از تجهیزات بانک امانات پزشکی بهرمند شدند و حدود ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بیماران نیازمند براساس مدارک پزشکی کمک شده است؛ در ایام نوروز سال جاری هم هزار و ۴۶ بسته بین نیازمندان توزیع شد.

جلالی به فعالیت چشمگیر و ارزشمند حوزه جوانان و حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، اولین دبیرخانه کارآفرینی جمعیت هلال احمر به استان کردستان واگذار و در چهار مرحله آموزش کارآفرینی و کسب و کارهای خانگی برای هزار و ۵۰۰ دختر بالای ۳۰ سال به میزبانی کردستان برگزار شد.

از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

نظر شما