شناسهٔ خبر: 67201240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید سرزده از کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا؛

همه سازمان‌های فرهنگی باید در فعالیت کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته باشند

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه علیرضا شهرکی، فرماندار و محمدامیر براهوئی شهردار زاهدان به صورت سرزده از کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود آشنا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه علیرضا شهرکی، محمدامیر براهوئی و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان، به صورت سرزده از کتابخانه استاد کامبوزیا بازدید و با کتابدار این کتابخانه گفتگو کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مهم فرهنگی و هنری که در این کتابخانه برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر انجام می‌شود، از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا با کتابخانه در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف همکاری و همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود این کتابخانه در حاشیه شهر زاهدان، گفت: جاده منتهی به این مکان فرهنگی نامناسب است. از شهردار زاهدان می‌خواهم هر چه سریع‌تر در خصوص ترمیم و بازسازی جاده اقدام شود تا دسترسی عموم مردم به این کتابخانه، که مرجع بسیاری از محققین و علاقه‌مندان به مطالعه است، تسهیل شود.

 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از شهردار خواست تا بودجه مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تهیه تجهیزات لازم به این کتابخانه تخصیص دهد.

مهدی جهان‌تاب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حضور استاندار و مسئولین در کتابخانه گفت: کتابخانه استاد کامبوزیا مرجع بسیاری از محققین داخلی، و حتی خارجی است، که در طی سال مخصوصاً ایام نوروز از این مکان بازدید و از منابع آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به قانون اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: بخش مهمی از بودجه جاری کتابخانه‌های عمومی از طریق واریز سهم نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌ها تأمین می‌شود و اگر این مبلغ واریز نشود از طریق مراجع ذی‌صلاح از بودجه شهرداری کسر و به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واریز می‌شود.

محمدامیر براهوئی شهردار زاهدان نیز در این بازدید در خصوص پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری گفت: بخشی از این بدهی به زودی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز خواهد شد.

 گفتنی است، استاندار و هیئت همراه از موزه کتب نفیس موجود در این کتابخانه بازدید کردند و با زندگی استاد کامبوزیا و فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حاشیه شهر زاهدان آشنا شدند.

همه سازمان‌های فرهنگی باید در فعالیت کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته باشند

همه سازمان‌های فرهنگی باید در فعالیت کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته باشند

همه سازمان‌های فرهنگی باید در فعالیت کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته باشند

نظر شما