شناسهٔ خبر: 66607351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت تجهیزات مبتنی بر فناوری پیشرفته میکروفلوییدیک برای تولید نانو حامل‌های دارویی

ساخت تجهیزات مبتنی بر فناوری پیشرفته میکروفلوییدیک برای تولید نانو حامل‌های دارویی بومی سازی شد.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، مدیرعامل  یک شرکت دانش‌بنیان  با اشاره به بومی‌سازی کامل فناوری میکروفلوییدیک گفت: این فناوری یک فناوری پیشرفته است که در زمینه مدیریت سیال در داخل میکروکانال‌ها برای دارورسانی، ویتامین رسانی یا حتی موارد آرایشی بهداشتی کاربرد دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سید علی موسوی شایخ درباره ایده این شرکت در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مبنی بر «طراحی و ساخت دستگاه مبتنی بر فنّاوری میکروفلوییدیک جهت تولید نانو حامل‌های دارویی» افزود: با استفاده از این دستگاه می‌توان انواع نانوحامل‌های لیپیدی و پلیمری تولید کرد که کاربرد‌های دارورسانی مانند دارو‌های ضد سرطان، ویتامین رسانی یا حتی کاربرد‌های آرایشی بهداشتی داشته باشد.

او با بیان اینکه این دستگاه‌ها در دو مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی ساخته شده است، افزود: فناوری میکرو فلوییدیک که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته، یک فناوری پیشرفته است که در زمینه مدیریت سیال در داخل میکروکانال‌ها کاربرد دارد. این فناوری که در اختیار کشور‌های بسیار محدودی است، به صورت کامل در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

جشنواره شیخ بهایی معتبرترین جشنواره حوزه فن آفرینی کشور است. به همین دلیل با شرکت در این جشنواره سعی کردیم علاوه بر ارزیابی شرکت و ایده فناورانه خود به وسیله داوری‌های تخصصی متعدد، بازخورد لازم را برای توسعه کسب‌وکار خود به دست آوریم. به علاوه این جشنواره در حوزه شناساندن کسب و کارمان به سایرین و همچنین جذب سرمایه نیز به ما کمک می‌کند و با تسهیل ایجاد شبکه‌ای با فعالان این حوزه باعث رشد ما خواهد شد.

گفتنی است هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما