شناسهٔ خبر: 66606287 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتصال ۲۶۰ روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد، گفت: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی، افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقی‌مانده، پوشش تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به پایان برسانیم.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: هرچند بعضی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند، اما مشکل آنها نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم افزود: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم استان از جمله دستاورد‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر‌های ارتباطی برای مناطق محروم است.

وی ادامه داد: تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن باقی‌مانده روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان امسال، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما