شناسهٔ خبر: 66597176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

کشف ۱۵ تن زباله از خانه مرد تنها

مرده‌ سوزی در ژاپن، جنون زباله در کرج

در کمتر از یک ماه از شناسایی میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد که جنون زباله داشت، حالا نوبت به مردی در کرج رسید که ماجرایی مشابه را در خانه میلیاردی‌اش تکرار‌کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بوی زباله و تعفن، هوای محله را پر کرده بود. اهالی این روزها سهمی از هوای پاک و آسمان آبی کرج نداشتند و با وزش باد، ظهرها بوی‌زباله چنان در فضا پخش می‌شد که مجبور بودند گرمای هوا را تحمل کنند و پنجره‌ها را ببندند.
 طاقت اهالی طاق شده بود و تلفن پشت تلفن از شهرداری می‌خواستند که به این وضعیت رسیدگی کند. کارشناسان سازمان پسماند آدرس محله را گرفته و برای بررسی به آنجا رفتند. منشأ بوی زباله خانه‌ای ویلایی بود که وقتی نگاهی به داخل آن انداختند با کوهی از کیسه‌های زباله رو‌به‌رو شدند. این خانه برای کارشناسان پسماند آشنا بود زیرا سال ۹۳ هم تنها ساکن خانه زباله‌ها را در خانه انبار کرده و با تماس اهالی و دستور قضایی چند تن زباله را از آنجا
خارج‌کرده بودند. حالا بعد از ۱۰ سال دوباره مرد صاحبخانه که جنون جمع کردن زباله دارد، شروع به انباشت  زباله کردبود.

۷ روز تخلیه زباله
محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این‌باره به خبرنگار جام‌جم گفت: «افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند، اغلب به‌دنبال تفکیک و فروش زباله‌های بازیافتی هستند اما این مرد فقط زباله‌ها را در خانه‌اش جمع می‌کرد و به‌دنبال درآمد از این کار نبود. او شب‌ها با پرسه‌زنی در خیابان، کیسه‌های زباله را از سطل‌ها بر‌می‌داشت و به خانه‌اش می‌آورد. به علت مزاحمتی که بوی زباله برای اهالی ایجاد کرده بود و شکایت آنها، شهرداری با دستور قضایی برای حل این معضل به ماجرا ورود کرد.‌»
وی ادامه داد: «‌پس از ورود به این خانه با حجم بالایی‌از زباله در حیاط و اتاق‌های خانه میلیاردی رو‌به‌رو شدیم. این مرد در میان زباله‌ها می‌خوابید. عملیات تخلیه زباله‌ها را آغاز کردیم که هفت روز طول کشید تا ۱۵ تن زباله را با کمک ده‌ها خاور از این خانه تخلیه کنیم. این مرد حتی وقتی در حال تخلیه زباله بودیم، کیسه‌های زباله را از پشت خاور بر‌می‌داشت و دوباره به خانه‌اش می‌برد.‌»

مرده‌سوزی در ژاپن
یکی از عوامل شهرداری درباره انگیزه این مرد از جمع‌آوری زباله گفت: «‌خانواده این مرد از معتمدین محل هستند و او به تنهایی در این خانه و جدا از آنها زندگی می‌کرد. بررسی‌های اولیه ما نشان داد، این مرد سال‌ها قبل در ژاپن اقامت داشت و در آنجا در بخش مرده‌سوزی کار می‌کرد. کار در این بخش باعث شد او دچار مشکلات روحی شده و به ایران بازگردد. تحت تاثیر همین مشکلات هم جنون جمع‌آوری زباله به او دست داد. به گفته اهالی، مرد زباله‌جمع‌کن فردی آرام بود و با اهالی کاری نداشت، فقط شب‌ها قبل از این‌که عوامل شهرداری برای جمع کردن زباله بیایند، زباله‌ها را از سطل‌ها جمع می‌کرد و به خانه‌اش می‌آورد.»

اعتراض اهالی

یکی از اهالی محل  با اعتراض به شرایطی که این مرد در منطقه ایجاد کرده، گفت: این مرد عاشق زباله است اما کار او باعث شد حتی مادرش که از معتمدین محله است از اینجا برود. مرد زباله جمع کن ۵۵ سال دارد و تجمع زباله در خانه‌اش باعث شد، جمع حیوانات موذی مثل موش هم در منطقه بیشتر شود. با فعالیت این مرد در منطقه کارگران شهرداری کار راحتی داشتند چون با سطل‌های خالی رو‌به‌رو می‌شدند.
 او سال ۹۳ هم همین کار را کرد و بعد از تخلیه زباله مدت‌ها زباله جمع نمی‌کرد اما از چند ماه قبل دوباره شروع کرد و با گرم شدن هوا، بوی زباله کل محله را پر کرد. به طوری که جرات نمی‌کردیم مهمان به خانه‌مان دعوت کنیم.

نظر شما