شناسهٔ خبر: 66588908 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی / آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره / اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد و معرفی شدگان دکتری

در این بسته خبری موضوعاتی چون، کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی و آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره و زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد و معرفی شدگان دکتری اعلام شدو دیگر موارد مرتبط که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در این بسته خبری موضوعاتی چون، کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی و آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره  و زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد و معرفی شدگان دکتری اعلام شدو دیگر موارد مرتبط که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد.

زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد و معرفی شدگان دکتری اعلام شد

عبدالرسول پورعباس درباره زمان اعلام نتایج کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ در خردادماه اعلام می‌شود.

وی افزود: نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، انتخاب رشته خود را تکمیل کرده‌اند و اسامی افرادی که انتخاب رشته کرده و حدنصاب لازم برای معرفی به مرحله دوم (مصاحبه و بررسی آموزشی، پژوهشی) را دارا هستند، در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره

 ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی آغاز شد.

متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی که داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند، از طریق سامانه my.sanjesh.org اقدام به انتخاب دروس مورد نظر جهت ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

سایر متقاضیان از سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

افراد واجدالشرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.(جزئیات بیشتر)

کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی

 سید رسول عمادی با اشاره سامان‌دهی مؤسسات ودانشگاه های غیرانتفاعی افزود: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و دولتی هم‌زمان با هم با دستور معاون آموزشی وزارت در حال انجام است ما در مؤسسات غیردولتی سامان‌دهی را با مراقبت انجام می‌دهیم. تا الان دقیقاً طبق فرمتی که به ما داده شده پیگیری‌های لازم را انجام داده ایم.

وی درباره اینکه آیا برخی از رشته‌های دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی در ساماندهی رشته‌ها تعطیل شده است؟ ادامه داد: رشته‌ای در دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی تعطیل نشده و فقط تعدادی از رشته‌ها یک‌بار پذیرش بوده که در برخی از دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد منقضی شده که ما آنها را مدیریت می‌کنیم تا به صلاح غیرانتفاعی‌ها رقم می‌خورد.(جزئیات بیشتر)

اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد دانشجویان امریکایی اخراجی حامی فلسطین را با شرایط و تسهیلاتی که در کشور خودشان داشتند، پذیرش می‌کند.

داوود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در حمایت از مردم غزه و محکومیت دولت آمریکا نسبت به اساتید معترض گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا در حال انجام یک کار کلی و برنامه سراسری برای دانشگاه‌ها است.(جزئیات بیشتر)

پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در دیدار با معاون پژوهش و تحول علمی وزیر علوم عراق که در محل دفتر رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مشترکات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی بین مردم ایران و عراق موجب شده است که ما فارغ از مرز‌های جغرافیایی ایران و عراق، این دو کشور را به عنوان یک امت مشترک و ملت واحد تلقی کنیم و پیشرفت‌های عراق را پیشرفت‌های خود می‌دانیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری علمی با کشور‌های همسایه بویژه کشور عراق است و کشور دوست و برادر عراق را اولویت اول دانشگاه تهران در توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی می‌دانیم..(جزئیات بیشتر)

دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند

 محمد علی زلفی‌گل در مراسم تقدیر از اساتید در دانشگاه قم، گفت: در دولت سیزدهم 75 اقدام جدید در بخش‌های مختلف از جمله تاسیس معاونت فناوری برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های دانش بنیان صورت گرفت.

وی افزود: از دیگر اقدام‌های برجسته وزارت علوم در این مدت، تاسیس صندوق‌ها و سامانه‌های جدید برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های علمی و پژوهشی و حمایت مالی بیشتر از پژوهشگران است.(جزئیات بیشتر)

 پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور

 قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است، خاطرنشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.(جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی

اصغر کشت کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اعلام نتایج فراخوان سال 1402 جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و افزود: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیات های اجرایی معین استان ها و بررسی نهایی در هیات اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته به منظور تامین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی باتوجه به دوره های در حال اجرا و رشته های جدید انجام شد.(جزئیات بیشتر)

 زمان واریز وام تحصیلی دانشجویان اعلام شد

 براساس اعلام صندوق رفاه وزارت بهداشت مبلغ وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان مجرد علوم پزشکی ۳.۰۲۵.۰۰۰ تومان و دانشجویان متاهل ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان است.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: طرح آمایش آموزشی کشور مرحله به مرحله در حال پیش‌روی است و سعی ما این است که توسعه آموزشی بر اساس نیاز باشد و هر رشته‌ای که خواست تاسیس شود پیوست اشتغال داشته باشد.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجو کم دارند یا ظرفیت‌ آنها کاهش پیدا کرده را سعی داریم یا اولویت آنها را تغییر دهیم یا اینکه با برخی از دانشگاه‌ها را ادغام‌شان کنیم.(جزئیات بیشتر)

برنامه وزارت علوم برای طرح امریه دکتری استعدادهای درخشان

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تجلیل از برگزیدگان دوره‌های بیست و هفتمین و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، گفت: انسان سه پدر و مادر دارد که باید قدرشان را بدانیم زیرا خیلی زود دیر می‌شود. پدر و مادری که او را به دنیا می‌آورند، پدر و مادری که او را می‌آموزند و پدر و مادری که به او همسر می‌دهند؛ هر فرد باید از این پدر و مادرها تقدیر کند و به همین دلیل من از شما برگزیدگان المپیاد می خواهم که ایستاده خانواده‌های خود را تشویق کنید.(جزئیات بیشتر)

مجهز شدن دانشگاه‌های کشور به بیش از ۵ هزار خوابگاه‌های متاهلی

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از تلاش‌ها و برنامه‌هایی که دولت سیزدهم دارد که وزارت علوم هم با همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال می‌کند بحث خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه است.

وی افزود: تعداد خوابگاه‌های متاهلی قبل از دولت سیزدهم ۱۲۰۰ بود و تنها در ۱۷ دانشگاه متمرکز بود و با توجه به قانون جوانی جمعیت برای اتفاق مبارک در دانشگاه‌های کشور و جامعه باید زیر ساخت‌های آن ایجاد شود که خوابگاه‌های متاهلی یکی از موارد مهم است.(جزئیات بیشتر)

نظر شما